Lite orolig...

För er som följt min blogg ett tag så vet ni att min äldsta dotter drabbades av Endokardit i maj/juni förra året. Lång sjukhusvistelse och en jobbig tid gick vi igenom... Sannolikheten att hon ska drabbas igen är mycket liten, även om den är något ökad eftersom hon en gång drabbats. Igår fick hon feber ocvh gissa min första tanke... ENDOKARDIIIIIIT !!! Men å andra sidan gäller det att vara lite realistisk oxå. Hon är ett barn (dahh!!), hon har feber (typ tusen andra ungar har oxå det!!) OCH det är förkylningstider. Feber är ganska vanligt liksom :) MEN...hon har ju BARA feber, och som förra gången INGA andra symptom. Inge snorig, ingen hosta, inte ont nånstans mer än i huvudet till och från.

Än så länge är det bara andra dagen med feber så jag skall avvakta till måndag. Förra gången så sökte vi läkare först efter 7 dar med feber... kunde ju aldrig ana att det var en sån ovanlig sjukdom. Först efter 19 dagar med feber lyckades läkarna hitta felet. 12 dagar efter första blodprovet, då visade sig den elaka bakterien "blablabla..." (minns inte namnet) som satt sig i hennes hål hon har i hjärtat...

På måndag OM hon har feber vet ju läkarna vad dom ska leta efter på en gång... Stackars lillgumman. hon var så besviken och ledsen igår eftersom det var "Lilla Vasaloppet" i skolan. Och som hon sett fram emot det. Inte bättre blev det när lillbrorsan som var med i loppet kom hem med en "guldmedalj", men Tindra fick en Barbietidning som tröst...

Idag jobbelijobbar jag hele dan... Det betyder oxå att jag har INTERNET (I lööööv) Har fortfarande inte fixat det hemma så jag känner mig typ helt handikappad. Kollar "det viktigaste" (typ Facebook) på mobilen, men på den lillskärmen är'e inge kul å surfa nån längre tid...

Mer bloggeliblogg strax...

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Katri

Jag förstår din oro. Jag hoppas att hon snart kryar på sig. jag har oxå vart ororlig för Olivia, hennes förskylning sätte sig på andningen här om natten. Hon fick svårt att andas. Vilken panik jag hade, tur var att vi hade medicin sen innan hemma. Det konstiga var att förkylnigen började med att sätta sig på andningen. Annars är det feber, förkylning och sen att det sätter sig på andningen.

Hoppas verkligen att din lilla flicka kryar på sig

Massor med kramar

Katri

2010-03-06 @ 15:28:07
URL: http://stahlfamiljen.blogg.se/
Postat av: Linda

Det är ju inte så konstigt att du ororar dig. Men du ska se att det bara är "vanlig" feber den här gången. håller tummarna

2010-03-06 @ 19:51:54
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Anonym

Har läst dina inlägg om att du vill att romer ska utplånas och säker ärligt att jag har alldrig sett en sån vidrig mamma i mitt liv önskar ingen lycka eller tur för någon i din släkt .fy fan för rasister som du .tur stt jag inte vet hur man hittar dig för annars så kan du väll tänka vad jag hade gjort

2015-02-26 @ 21:40:56

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0