Vilken skön helg

Denna helg har varit ganska perfekt. Jobbade lördag fram till 16, och det var full fart så dan gick fort. For hem å hämta famljen och for sen till ett par goa vänner (Helena & Martin) som det var alldeles för längesen vi träffade. Dom flyttade för över ½ år sen och vi har inte ens varit där en endaste gång. Förrän igår då :) Vi hade såååå trevligt. Supergod mat och supertrevligt sällskap. Tiden gick som vanligt alldeles för fort när man har kul så vips var klockan dax för hemfärd. Lillbubben hade fortfarande feber så han och storebrorsan Alexander var hemma. Hade laddat med film och chips å götta så dom tyckte det var jättemysigt att få va hemma själva. Storebror är nästan 14, så det är ingen fara å lämna dom :)

När vi kom hem så stupa trötta barn i säng och jag å älskligen la oss på soffan å slötitta på asbra filmen Jägarna.

Fick en löööövely sovmorgon till 9-tiden. Helt undebart, och vi låg hela familjen och morgonmyste. Sen gjorde vi en sån där riktig helgfrukost. Kokade ägg, skivade upp grönsaker, tog fram gött bröd, fil, flingor, kaffe, te och juice. Tom barna satt riktigt länge och åt utan nå gnäll.

På förmiddan var vi ute å tog hand om djuren. Sen in å laga lunch och det blidde omelett med köttfärsröra. Minns inte när vi hade en helt ledig söndag sist. Tror knappt det hänt sen jag köpte butken. Har slappat och myst, å så kom vi på att vi skulle bjussa in våra hyresgäster på middag, så alldeles strax kommer dom och det ska bli en riktigt trevlig avslutning på helgen. Sista onyttiga maten på ett tag var det tänkt. Det är ju måndag i morgon å då vet ni vad som gäller. De sista 5 åren eller nått har jag börjat banta VARJE MÅNDAG. Ändå väger jag mer nu än nånsin... oj oj vad jag är duktig *NOOOOOOOOOOOOT*.

Bubbis är utan feber nu, och det märks att han är på väg å bli frisk, för nyss bad han om en tallrik havregrynsgröt :) Sötis

Ja det var min helg. Hur har eran varit ??????? I mörrn är'e hårt jobb igen som gäller. Har nya planer och jag hoppas dom kommer slå in redan nu under veckan. Spännande som fasen !!!

Ja, då ska're snart frossas i klyftpotatis och kycklinggryta. Naturligtvis gjord på vispgrädde. Med massa vitlök, bacon och timjan. Mmmmm....

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Veronica me familj

Heej! Vi mår toppen hela familjen. Jag hade ju en drömförlossning. Det blev precis som ja ville ha de =) lilltussa är så go å äter å sover mest hela tiden. Är såå himla snäll å så klart världens sötaste tjej =). vi är så glada över henne så de går inte att beskriva me ord.

2010-01-31 @ 19:43:41
URL: http://vironica.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0