Usch för stink !

Jag är inte överdriven vad det gäller bakterier å sånt. Iofs handspritsberoende (till händerna såklart *fniss*) men jag är en sån som tror att "lite skit rensar magen", som alltis pappa sa när man var liten. Har jag tappat en godis typ på golvet så tar jag glatt upp den, blåser av den lite å smarrar vidare. Är inte rädd för sånt.

MEN, jag har dock fobi skulle jag nog nästan kunna kalla det, för smutsiga och sketna människor. Allstå människor som fuskar, eller rent av skiter i sin hygien. Det är nog det enda jag håller med fröken Anna Anka om. Hennes fasa för smutsiga människor. Överallt finns dom. Människor som inte duschar eller tvättar sig. Människor med bruna tänder, långa naglar som är alldeles svarta under, fett hår i stripor och ibland en odör som gör att tom ett utedass luktar smågodis.

Jag pratar nu inte om hemlösa loosers som ligger på nerpinkat tidninsgpapper, eller pundare i trappuppgångar med gammalt stelnat blod på händerna. Iofs så luktar dom nog inte heller nå vidare *ryyys* (skulle aldrig gå i närheten av en sån) utan jag pratar om "vanliga" (nåja) människor som man möter lite här och där.

Dom som det syns på är egentligen inte värst, för en sån kan du hålla dig undan. En sån som kommer in med dyngiga kläder och det är alldeles uppenbart att den är ett äckel vad det gäller sin hygien (oftast psykfall dock). Nä det värsta är dom ganska tjusiga människorna. Eller jag det kanske var att ta i, men jag menar dom som ser helt okej ut vid en snabb blick, men som vid närmare granskning stinker och man börjar upptäcka gula fläckar under armarna, skräp i hårbotten, vax i öronen och intorkat klet lite här å var.

Undantaget är dock småbarnsmammor. Minns att det inte spelade nån roll hur mö jag än bytte kläder. Bröstmjölk läckte och gav mig stora fläckar, barnkräks på axeln och annat barnmatsklet hör ju vardagen till :)

MEN, om du nu INTE är småbarnsmamma så är det inte försvarbart att lukta illa. En människa SKA INTE lukta människa tycker jag. Iaf inte DYNGIG människa !!! Nyduschad, eller i alla fall en svag doft av god parfym tycker jag det nästan borde vara lag på. Ok, inte om man är allergisk, men annars.

Mina barn måste byta underkläder VARJE dag. Så är jag oxå uppfostrad... Pupp- å pilletvätt är jag oxå dönoga med. Sen om dom inte duschar mer än högst varannan eller var tredje dag spelar ingen roll. Dom hionner inte bli dyngiga så snabbt. Å så är dom ju bara barn. Men jag tror ändå att man lägger grunden för barns hygien ganska tidigt, så för mig är det jätteviktigt.

Jag vill klargöra att det inte är "utesmuts" jag menar. Barn SKA va leriga och geggiga, kladda med färger, mat (nåja) och annat. Det är den kroppsliga smutsen jag har fobi för. Tänk er en otvättad pille...huuuuua vad vidrigt. eller en skabbig stinkpuppa... Eller håriga armhålor som inte sett en rakhyvel eller dusch på vääääldigt länge... ingen go'doft där inte !!

Jag duschar inte varje dag som man kanske kan tro. Varannan ungefär. Men den dan JAG STINKER äckel, då lovar jag att det är dax för demensboendet !

Sen finns det ju vissa dsom försöker dölja sin kroppsliga odör i stark parfym, och det är MINST lika vidrigt...nä fyyyy för sånna !!!!

Jag måste tillägga oxå att jag är extremt luktkänslig. Nej, jag är inte gravid utan har ALLTID varit sån. Jag kan nosa mig till mögel och gamla saker...skulle nästan kunna jobba åt polisen för att nosa upp knark (haha). många dofter/stinklukter jag känner är det ingen annan som känner... så det är väl därför jag är så gnällig mot äcklepäckel. En mycket svaaaaag svettdoft känner jag på ganska långt håll. Så passa er om ni ska komma till mig. Bäst ni är rena och fräscha, annars avslöjar jag er på en gång *ASG*

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Johanna

Jag är likadan.... har väldigt svårt för illaluktande människor. Hygien är så jäkla viktigt. Är man inte ren så är det ju ingen idé att ens ta på sig rena kläder, luktar ju äckel ändå liksom.



Är oxå uppfostrad med att byta underkläder varje dag, tänk de som inte gör det *rysa*



Nä... tvål o vatten åt folket... :-)

2010-01-16 @ 12:35:24
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: tarja

Jag duschar varje dag... även om jag inte ska någonstans... men det känns som om piggnar till efter en stund i duschen. Men jag håller med dig om folk som luktar illa... jag mår illa när jag känner en äcklig kroppsodör...

2010-01-16 @ 13:03:25
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Superviktigt, och man tror att alla BORDE veta detta. Men så är inte fallet.....Känner till personer som borstar tänderna EN GÅNG I VECKAN ! VAD SÄGS OM DE? Kom inte nära mig, säger jag.

Usch och tvi!!

En ren kropp som är varm, luktar bara varm. En smutsig kropp som blir varm luktar skunk!!

2010-01-16 @ 15:12:30
Postat av: Linda

Dusch varje kväll för alla i familjen är ett måste... Så det så!!!

2010-01-17 @ 10:38:15
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Katri

Håller med dig!!! :-)

2010-01-19 @ 07:55:47
URL: http://stahlfamiljen.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0