Usch å blääää

Igår hade jag och älskligen vår lördag, dvs vi frossade i go'saker. Men usch vad dåligt jag mått i natt. Har sovit apdåligt och vaknat typ 1000 ggr och varit toktörstig. Kaaaan bero på att vi käka Cheez Cruncherz Flamin' Hot igår kväll kanske...och en påse Maltesers... Middagen blev hamburgare från Frasses. Ojojoj vilken skit-mat-dag, så går'e när Maria bantar :)

Nä skämt åsido så bestämde vi oss för att ha vår "fria ätardag" igår eftersom båda var lediga och vi kände för lite mys. Men nu känner jag mig bara äcklad. Alldeles uppblåst och svullen i kroppen. Uscha... Men nu blir'e nyttigheter och INGET onyttigt förrän tidigast om 2 veckor. Annars har det gått helt ok med maten denna första veckan. Lite fusk dock på 13-dagsafton då vi var på galej på Söråkers Folkets Hus. Knapra i mig ett gäng chips på vår lilla förfest på Flädervägen i Söråker och njöt sen av den gudomligt goda maten som serverades på supén.

Duktiga och supervuxna Maria höll sig till 3 glas vin så man mådde som en prinsessa dagen efter :)

Har promenixat alla dagar utan de 3 senaste. Har varit alldeles för kallt. Mellan -20 och -30...inge kul ut-å-gå-väder. Ikväll SKA JAG DOCK UT Å GÅ, oavsett temperatur, och sen har jag sett på tv-vädret att det ska bli mildare och då finns inga ursäkter.

I morse klev jag upp 05.15 vilket är HÖGST OVANLIGT !!! Men som sagt, jag har sovit som en kratta och då passade jag på att kliva upp och för en gång skull överraska min älskade med att gå ut i pannrummet och elda så det ska va varmt när resten av la'familia kliver upp. De senaste 10 åren är det älsklnigen själv som gjort detta, så jag kände att det var på tiden att vara en snäll fru. Eller fru...gift blir man ju aldrig *morr*, så en snäll sambo ska det stå :) 13 grader i köket gör ingen glad, men efter en timmes eldning brukar det ligga på en 17-18 och då är det genast behagligare att kliva upp.

Idag blir'e jobb. Barna ska på dagis och fritids mellan 8-16. Både jag och älsklingen ska jobba nämligen. Känns som vi lyckats bra detta jullov för barna har bara behövt gå EN dag. Resten har vi pusslat ihop så dom har fått vara hemma.

Mer bloggeliblogg lite senare :) Vi höres.


Min 13-dags mejk :)


Jessica å jag i våra "titta-ner-så-man-inte-ser-dubbelhakorna-pose". Tänk att jag ALLTID lyckas se ut som en gris ändå. Hur jag än gör...*sucka*


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Linda

Snygga ni var - bara du plockar bort trynet du ritat dit. :-)

2010-01-08 @ 07:46:53
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: tarja

OJ!!! Morgonpigga du!

2010-01-08 @ 09:10:48
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Åååå...hur kan du säga att du ser ut som en gris...

Du som är så söt.Och så duktig du har varit! Jag håller timmarna stenhårt för att du ska kämpa på.

Blir lite full i skratt då jag läser, att den dagen du var uppe tidigt, så kunde inte jag heller sova, utan var ute och skottade snö. Och jag ser för min inre blick hur du, däruppe i vårt avlånga land, håller på och eldar och jag, här nere i Motala är ute och skottar snö. Samma tidpunkt. Visst är det festligt!

Önskar dig och familjen en fin helg. Kramar till er.

2010-01-08 @ 09:27:46
Postat av: Bibbi

Åååå...jag förstår inte hur du kan säga att du ser ut som en gris. Du som är så söt. Och så duktig du har varit med mat och motion! Stor GULDSTJÄRNA till dig. Kämpa på.

Bamsekram från Bibbi.

2010-01-08 @ 09:33:30
Postat av: Bibbi

O.K......blev tre kommentarer på raken här. Den första dröjde så länge, så jag skrev en till, då jag inte trodde att den hade kommit med.

Da capo....have a nice weekend!!!

2010-01-08 @ 09:36:25
Postat av: Anonym

Superduktig du är!

Lustigt eller hur att man kan känna sig äcklad efter sin ätardag "bara" för att man skött sig dagarna innan.. (hmm..) Kroppen mår tydligen bättre av att man sköter sig.

Slut på plattityder!

/Stina

2010-01-08 @ 11:41:55
Postat av: Jessica

Svar: Jaha okej, det lät inte så roligt det.. :/ Men vad bra att du är tillbaka då! Ha en trevlig helg du med :) kram på dig!

2010-01-08 @ 14:57:04
URL: http://jengberg.blogg.se/
Postat av: Katri

Duktig du vart som motionerat!!

2010-01-08 @ 16:36:59
URL: http://stahlfamiljen.blogg.se/
Postat av: Milla

Fina bilder! Du är duktig på make up :) Sen bilden på er...seriöst så ser ni ju ut som syskon! :D

2010-01-09 @ 21:48:49
Postat av: mögli

Tycker inte alls att du ser tjock ut. Du har ju fött en massa barn, då ska man väl inte se ut som en utmärglad Anna Anka heller.

Tycker att du verkar lite hysterisk med din viktnedgång.

Försök att vara nöjd när du inte tycks ha något att vara missnöjd över.

Visst kan man väl leva hälsosamt, och försöka motionera, inget fel i det.

Men du verkar väldigt hård och elak mot dig själv. Jaja. Ditt liv, inte mitt, du gör ju som du vill.

2010-01-10 @ 11:37:02
URL: http://frokendramatisks.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0