Lite bilder från gårdagen

Vi hade en underbar nyår. God mat, familjen samlade, mys i soffan och skålande i Pommac klockan 00.00. Vi valde att inte dricka någon alkohol överhuvudtaget, varken jag eller älskligen är ju nå vidare förtjusta i alkohol, så kvällen bestod av Julmust och Pommac som sagt :) Myyyycket smarrigare !

Tjejerna somnade på soffan men vi väckte den äldsta före tolv så hon fick va med å skåla. Sen stupa vi i säng allihopa. Jag hade längtat efter sängen sen klockan 22 ungefär, men eftersom barna bestämt sig för å va vaken för första gången över nyår så kunde ju inte jag va sämre. Jag har aldrig varit en sån som festat på nyår. vi har alltid firat nyår hemma, i lugn och ro med god mat och dricka. Så vill jag att även mina barn ska växa upp :)

Trevligt sällskap är iofs aldrig fel men ingen hade bjudit oss och dom vi fråga var upptagna på annat håll så det vart "bara" familjen. Men som sagt, det var såååå mysigt och jag kände mig riktigt nöjd för då skippade jag nå finkläder och extra sminkning :)

Här kommer lite bilder från kvällen...


Ostbågstornet förbereds...


Slutresultatet. 2009 års Ostbågstorn :) Världens godaste förrätt !


Barnen dukade och Leon gjorde namnlappar så vi alla visste var vi skulle sitta ;-)


Leon föredrog ostbågsmacka istället för torn *haha*


Här bryner jag älgfilén. Det är älsklingen som skjutit !


Inget smakar väl så gött som tjuvskjuten älg *S*.
Serverades med potatisgratäng och bearnaisesås.


Gjorde även en smarrig röra med bacon, champinjoner och minimajs. Mmmmm...


Tindra gjorde nyårstårtan ALLDELES själv. Ingen hjälpte till med något alls utan min prinsessa var sååå duktig och gjorde allt från å vispa grädden till att hacka daim och allt annat. Är sååå stolt över henne !


Gudomligt god !


Tindra & Leon & äldsta storebrorsan Krille (snart 20 år !!!)


Emmie tyckte det var jobbigt att vänta till tolvslaget


Godisskålen förblev orörd. Ingen orkade ens smaka... myyycket ovanligt hos oss *S*


Chokladdoppade jordgubbar åt vi till Pommacen. Myyyycket godare än det ser ut på bilden.


GOTT NYTT ÅR !!


Förhoppningsvis sista fettobilden på mig. Nu ska jag bli smal å snygg - smal å snygg -
 smal å snygg - tralalla la la la laaaaa...


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Linda

God fortsättning. Ni verkar ju haft det hur mysigt som helst.

2010-01-01 @ 13:33:29
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Kraaam/Åsa

Den där ostbågsmackan vet jag inte riktigt om jag vill kasta mig över men jag blev nyfiken på tornet och vad sjutton du fått idéen till att blanda ostkrokar och smörgås? :-)



God fortsättning och kramar i massor. På måndag väger och mäter jag mig och skriker och svettas en stund innan jag skriver ner det på papper.

Nu ska här tas i med hårdhandskarna.....igen :-)

2010-01-01 @ 14:00:31
URL: http://kraaam.bloggspace.se
Postat av: Bibbi

Tack för att du vill dela med dig av fina bilder !

Jag håller med dig...hemma är bäst.

Så ska nyår firas....

Du och din familj är sååå fina.

Kram och god fortsättning.

2010-01-01 @ 14:59:51
Postat av: Johanna

GOD FORTSÄTTNING :)



Maten såg jättegod ut, massa god mat!!



Du o Leon är jättefina på sista bilder



Kram kram

2010-01-01 @ 19:51:11
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Milla

Vad vacker du är! :)

2010-01-01 @ 21:46:18
Postat av: Therese

Gott nytt år på er..

Kram från mig!

2010-01-01 @ 23:53:13
URL: http://tessesessan.blogg.se/
Postat av: Stina

Oj jäklar va gott det där såg ut!

Tack för komentaren. Du abar inte hur myket det betyder för mig. Jag har alltid känns mig så jäkla ful (och gör väl fortfarande) så när någon säger att jag är fin så värmer det verklige!

Kämpa på Maria! Du är verkligen grym!

2010-01-02 @ 08:42:58
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Stina

Och otoligt fin du med!

2010-01-02 @ 08:43:17
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Jenny

Ser ut som om ni haft en riktigt smarrig kväll! God fortsättning på det nya året! Kram Jenny

2010-01-02 @ 22:07:37
URL: http://jennyn.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0