Korv är smalmat va ?

Tröck i mig en super-smarrig ost & baconkorv i French hotdogbröd igår. Nyttigt va ? Har hört att det är kalorifritt *S*...

Iställe för att motionera som jag egentligen skulle behöva, så la jag mig på soffan när barna somnat och såg inte mindre än 2 filmer på rad. Började med "Allt för min syster". Ojoj vad jag grina. Men det är riktigt skönt att få gråta ut riktigt emellanåt. Hade iofs grinat ganska mö kvällen innan oxå då jag tittade på "Himlen kan vänta -ett år senare". Hur som helst, filmen igår fick en att tänka te ordentligt. Man behöver nå sånt emellanåt, för att inse hur bra man har det och hur tacksam man ska vara så länge man själv och sin familj får vara frisk. Å nära och kära förstås. Cancer är en helvetes jävla skitsjukdom !!!!!!!!

Efter den filmen kollade jag på "Prinsessa". Den var inte så bra som jag hade hoppats på. Lite för mö fjortis. Men visst kände man med huvudpersonen. En överviktig tjej som pga sitt utseende hade det tufft och drömmer om att bli skådespelerska. Filmen kändes lite billig. Jaja, nu har man sett den iaf. Kände igen mig emellanåt. Jag är ju oxå ett fetto som känner att jag inte alltid passar in. När man pratar med snygga smalisar känner man sig som ett fult mongo. Så är det bara.

Känner att jag måste sparka mig själv i bre'röven å skrika "men gör nått åt det för fan å sitt inte bara där å gnäll".

Jaja... Igår for jag in på Zoo-affären och köpte med mig en liten kompis hem. Gissa om jag vart poppis när jag kom hem med ingen mindre än Herr Snuffis. Det var sonen min som döpte honom. Vi sålde ju vår kanin i veckan, efterom vi tyckte så synd om den sen den blev ensam, och ist för att skaffa en ny så tog jag och barnen beslutet att den skulle få flytta till någon som tog hand om den och hade nån kaninkompis. Älskligen är ju allergisk mot kaniner, så vi har aldrig kunnat ha dom inne. Därav har det varit lite halvtrök och jobbigt för barna att varje dag behöva gå ut och ta hand om kaninisarna. Sen har vi haft en alldeles för stor bur. Nämligen vår stora hundgård, så ninisarna blev liksom halvilda eftersom dom hade så stort att springa på. Barnen fick själv var med och bestämma och då gjorde vi så här. Världens gulligaste tjej från Älandsbro har nu tagit hand om Kanini, och jag är sååå övertygad om att han inte kunde fått det bättre.

Jag bestämde att vi ist skulle skaffa ett litet sällskapsdjur som vi kan ha inne, tillsammans med oss i köket. Och som inte tar så mö plats eller kräver så stora utrymmen. Herr Snuffis blev perfekt. En beige supersöt dvärghamster (tack Helena för tipset) och naturligtvis ska herrn ha en rosa bur :) Köpte hela paketet på Arken Zoo i Birsta. Toknöjd !!! Fick bara te en halvsuddig bild igår men det får duga sålänge. Är han inte för sööööt ?




Här bor Herr Snuffis, och missen Lova är såååå nyfiken på vem som flyttat in :)


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Linda

Men så söt. en sån skulle jag vilja ha. men det går inte.. allergi! ;.(

2010-02-10 @ 15:54:52
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Stina

Åhå! Tack för kommentaren! Ja det går sakta men som du säger, man får vara glad att det går åt rätt håll iaf =)



Massa kramar!

2010-02-11 @ 07:02:28
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Lillsnörpa

Du har så rätt så, ibland behöver man små tankeställare..

Herr Snuffis var inte lite söt! :)

2010-02-11 @ 13:13:03
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Lillsnörpa

sv: Wooow! Jag blev helt överväldigad av din kommentar! Bland favoriterna minsann, inte illa alls! Tusen tack!



Då ses vi igen med andra ord :)

/Lillsnörpa

2010-02-11 @ 16:39:56
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Vad söt! :D

2010-02-11 @ 16:56:37
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!



gör en liten undersökning!



frågan är - Hur kommer du fira Alla hjärtans dag?



// kram

2010-02-11 @ 16:58:48
URL: http://addan.blogg.se/
Postat av: Kraaam/Åsa

Svar: Jo men vi har varit på väg några gånger att hälsa på faktiskt när vi haft vägarna förbi men så mycket har något annat kommit emellan.

Så är det när man inte har eget körkort :-)



Jag menar vart enda ord jag skrev i mitt inlägg om dig och din butik - det vet du.

Du är som en frisk fläkt.

Du sticker ut, utan att ta plats.

Allt kommer från hjärtat när det gäller dig och trots att vi inte träffas så ofta så tillhör du skaran av människor jag bryr mig väldigt mycket om.



Jobbar du å lördag? - vi ska in över stan då.

Var ju ett tag sedan så det skulle vara skoj att se utvecklingen med egna ögon :-)



Tusen jättekramar till dig

2010-02-12 @ 13:54:21
URL: http://kraaam.bloggspace.se

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0