Blir långpass idag

Jag var här vid 9-tiden...och får fara hem ca 22.20...Jag varken klagar eller gnäller...vill bara skriva av mig, så känns det bättre. ja men okej då...liiiiite gnäll är'e, men det är ju mitt eget val. Typ. För'e första har jag apont i ryggen (foglossningssmärtor...OBS ej gravid) å sen är'e toklugnt på folk, troligen pga av kylan... Men men, jag får ju tid te annat. Hinner städa å plocka...å skriva här :)

Blidde inga tacorester te middag eftersom jag är här. Istället vart det 2 burkar tonfisk, 1 burk keso, 2 tomater och 1 avokado. Å så lite ostbitar på det :) Sitter nu med extreeeeeemt sötsug, och gissa 118 ggr hur lätt det är på en skala, när butiken man befinner sig i består till ca 50% av bara godis !!! Jag har tagit en Dubbelnougat säkert 10 ggr, men klokt nog lagt tillbaka den och tänkt den vettiga tanken "det är inte värt det"...

Vet ni vad jag avskyr ??? Jo, avundsjuka människor !!!!

Asså jag kan va avundsjuk på snygga folk, som liksom bara är så där galet vackra, och tänka "varför föddes jag ful och inte sådär". Sen kan jag va avundsjuk i vissa andra sammanhang, men inte så att jag önskar någon nått illa. En människa som det går bra för kan jag inte vara avundsjuk på. Troligen har människan jobbat sig till det, och är värd sin framgång. Sen dom som klagar på tex läkares, och vissa chefers höga löner. Ja men hallå, dom kanske suttit i skolan i typ 15 år och fått asbra betyg. Klart dom ska ha lön för mödan !!! Jag skulle inte vilja lägga ner massor av år på utbildning om jag tex skulle tjäna som en undersköterska. Samtidigt som jag inte kan vara avundsjuk på dom som tjänar mer än en uska, om det nu är så att jag valt att utbilda mig till det.

Här i Sverige har vi alla möjlighet att utbilda oss till det vi vill. Ingen annan kan göra det åt oss. Sen kan jag känna viss avundsjuka på de människor som verkligen ORKAR läsa till läkare, advokat eller nått annat "toppyrke", men jag gnäller inte på deras höga löner eftersom jag tycker dom är värd det.

Sen finns det naturligtvis undantag. Vissa (alla ??) politiker som inte gör ett skit (eller gör dom ??) och tjänar BAMSEPENGAR. Och sen dessutom har värsta fallskärmen om dom slutar. Men då är det itne avundsjuka det handlar om, utan förakt mot dom som satt reglerna.

Pösselipöss kära ni... nu ska jag känna lite på Dubbelnougaten igen...men bara se...och klämma....men inte röra :)

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Katri

Hur ick det med kampen mot dubbelnougaten? Jag håller tummarna

kram

2010-02-22 @ 09:21:57
URL: http://stahlfamiljen.blogg.se/
Postat av: Kraaam/Åsa

Värst är att man inte kan lite på sig själv. Ena stunden känner jag att det går ju hur bra som helst detta.....nästa stund kan jag komma på mig själv leta djupt inne i skafferiet efter något gott.



Hoppas det gick bra att hålla sig från dubbelnougaten - man får slå sig själv på fingrarna eller svälja fort ;-)

2010-02-25 @ 12:41:58
URL: http://kraaam.bloggspace.se

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0