Skepp o'hoj !!

Visst måste det va typ ett av de muppigaste uttrycken som finns (?), men jag tyckte det passade bra nu när man varit ut å seglat (läs åkt finlandsbåt). Så Skepp o'hoj på er allihop *S*. For med buss från Sundsvall 8.00 på måndagsmorgon. Mysigt att åka på bussresa. Precis som pensionärerna så fikade vi mumsiga inplastade mackor och kaffe ur termos på bussen. Jättekul att träffa sk "kollegor" (läs folk inom samma bransch). Det var alltså MENIGO, vår matgrossist som anordnade denna båtresa med mässa och allt.

Strax norr om Tönnebro small det te´uta´helvete. Punka på bussens högra bakdäck. Tjoohooo *NOT*. Ca 1 timme tog detta kalaset (som inte alls var nått kalas utan bara ren väntan) och sen brumma vi vidare till Gävlebro där vi bjöds på supersmarrig lunch. För att hålla vårt tidsschema blidde det en snabblunch och chauffören gasa på ganska rejält och vi kunde kliva ombord på Silja Symphony strax efter beräknad tid klockan 15.00. Jag och älskligen fick en hytt på 9:e våningen och vi snygga te' oss lite och gick sen på mässan som var helt suverän. Sen bjöds det på underhållning, välkomsdrink och senare middagsbuffé. Gissa om jag åt mö eller ?! Satan vad gött det var. Synd bara att man inte var tokhungrig eftersom man hade gått och testat alla provsmakningar på mässan timmen innan.

Efter middagen och några glas vin och nå öl senare så la vi oss i hyfsad tid. Man är ju ingen partymänniska utan mer som en gammkäring som tänker att "det är ju en dag i morgon oxå" *FNISS*

Dag 2 började med maffig frukostbuffé, sen var det guidad sightseeing i finne-landets huvudstad. Faktiskt var det riktigt sköj. Något man annars aldrig hade farit på, men eftersom det bjussades hej vilt så var'e bara å hänga på å ha trevligt. Å det hade vi. Strosade lite på Helsinkkis gator men gick sen tebax te båten för en stödvila. Låg i hytten å smarra choklad å läste medans älskligen somna nån timme. Sen var'e mässan igen och denna gång shoppade jag lös för en sisådär 50-60 000 kr =) Te företaget såklart !! Privat vart det bara nå godis åt barnen å en flarra vin. Efter en kanondag på mässan och överfull av gratisprover och annat smask så var vi på nå föreläsningar å sen vart det 3-rätters a'la'cartemeny. Supergött å trevligt.

Mitt i alltihop går kapten ut å "varnar" för storm och att vågorna kommer ligga på en sisådär 5 meter höga. Bara så vi ska va förberedda. Efter maten när vi tänkt att "gå vidare" börjar det gunga så in i fanken. Jag känner hur jag blir alldeles kallsvettig och mår så jäkla illa. Vi vinglar fram och tillbaka och förundras över (den vana !!!) personalen som enkelt utan problem balanserar med brickor och tallrikar och ser helt oberörda ut av vågorna.

Extremt illamående (sjösjuk !!!) måste jag skynda till hytten för att besöka Mr Toilette och där blir jag kvar resten av kvällen. Efter många timmar lyckas jag somna *tack gode gud* och när vi vaknar morgonen dag 3 är det lugnt vatten igen. Smarrar i oss härliga frukostbuffén, packar ihop våra grejer och åker med buss hem till Sundsvall.

Resan/mässan är över för denna gång och jag ser redan fram emot nästa år. UTAN STORM vill säga *S*

Bjussar på bilder om en stund. Har försökt å ladda upp typ 118 ggr nu men det funkar inte *sliter mitt hår å fortsätter försöka*


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Bibbi MOTALA

Ha..ha..jättekul att läsa din blogg! Du har verkligen humorns gåva! Ser med förväntan fram emot varje fredag på vad du ska skriva om och dialekten är HÄRLIG !

Ha det bäst. Kram från Bibbi.

2009-09-25 @ 12:17:52
Postat av: Lotta Lkpg

Låter som en kul resa :-) Men fy vilka mardrömsvågor!!

2009-09-25 @ 12:43:34
URL: http://mittsakalladeliv.wordpress.com
Postat av: Monica

Det låter som en kanonhärlig resa, ja förutom blåsten då för det kan man vara utan.

Vad skoj med provsmakningar, gratisprover och smaskiga middagar. Jag ser fram emot att se kort sen.

2009-09-25 @ 13:51:04
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/
Postat av: Linda

Jobbigt med sjösjuka. Tur den är snabbt övergående.... Kul att komma iväg sådär.

2009-09-25 @ 16:55:47
URL: http://candygirl.worldofsecrets.com
Postat av: bruuunkräääm

Fasen vilken mysig resa hurru! :) Lät inte dåligt med frukostbuffé ;) Kom och tänka på när vi var ut och åt med jobbet. Haha vilka pajjaser vi var! Citate: "Men vänta.. de här har jag varit med om förut...du sitter där, hon sitter där"... "men hallå? vi kom för cirka en timme sen".. hahaha du dumförklara mig rejält då ;) Haha!! :D

2009-09-25 @ 16:59:25

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0