Ge mig livet tillbaka !!!

Fastän det inte är helg, så tänker jag fuska mot mig själv och skriva ett litet inlägg ändå. Jag vet att jag är en ganska humoristisk person, gillar tokigheter, anses kanske inte alltid som vidare seriös, men den här bloggen innehåller å andra sidan inte så mycket privata saker, där jag skriver om kanske mer allvarliga saker, utan jag har valt att ha detta som en ganska lättsam blogg. Hur som helst, NU ska jag vara allvarlig för en stund
*hör å häpna*

Sedan några veckor tillbaka följer jag en helt fantastisk tjej som har en helt fantastisk blogg. Fast egentligen är inte allt sådär fantastiskt som jag vill berätta, för denna tjej lider av en svår sjukdom (ALS), så trots sin unga ålder (23 år) måste hon var dag kämpa oerhört, och hennes liv har blivit en kamp mot klockan.  

Hon har bara en endaste önskan och det är "Ge mig livet tillbaka" - vilket oxå är namnet på hennes blogg där hon öppnar upp sig fullkomligt och delar med sig av
sin kamp, sin vardag, sitt liv.

Jag skäms över mig själv när jag skriver och klagar över min övervikt eller mitt torra hår. Asså jag har ett underbart liv, jag är frisk (?)...jag kan gå på toaletten själv, jag kan klä på mig, jag kan gå på stan... sånna där saker som man tar för given. Blir förbannad på mig själv. Hur f-n kan man sitta å gnälla över sånna ytliga saker som utséende, när det finns så många människor som kämpar för det enda som egentligen betyder något. Rätten till ett "normalt" (vad är det egenligen??) liv !!!

Men jag får väl försvara mig själv genom att tycka att det kan behövas lite humor mitt i allt elände. Om alla skulle vara tokseriösa hela tiden skulle det bli väldigt tråkigt. Jag hoppas jag kanske kan roa någon, ge någon en gott skratt och få en människa någonstans till ett léende. Det skulle betyda jättemycket.

Så därför kommer jag fortsätta min blogg i sann "Maria-anda". Men jag vill ändå förtydliga hur jag EGENTLIGEN känner, och det är just det att när allt kommer till kritan så spelar det inte roll om man väger 50 eller 100 kg, om man har finnar, stripigt hår eller vad det nu kan vara. Rätten till ett "normalt" eller i alla fall väldigt BRA liv -
det borde ALLA ha.

Extra stor kram till dig Malin S, om du nu läser detta.
Och till alla andra - gå in och läs denna härliga tjejs blogg.

~ GE MIG LIVET TILLBAKA ~


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Trebarnsmamman

Alla har vi våra problem och det måste vi få ha. Du har också haft ditt. Men att läsa om andra får oss att få perspektiv och njuta mer av det vi har. Kram

2009-09-02 @ 10:57:10
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Lotta Lkpg

Ja.. men sådär är ju livet. Allt är relativt. Tänk om alla gick och grävde ner sig hela tiden av blotta vetskapen om att det finns problem i världen. Då skulle ju allt bli ännu tråkigare..



Det är ju jättehemskt med sådana där sjukdomar, och att människor svälter, och att svinis kommer att ta kol på ett gäng. Men ingen blir ju gladare av att du/jag/vi deppar ihop för det.



Kram på dig!



2009-09-02 @ 12:38:17
URL: http://mittsakalladeliv.wordpress.com

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0