Datakrasch !!!

Hela butikens datasystem har kraschat. Igår förmiddag hände det. Därav anledningen till att jag inte hunnit/kunnat blogga. En snäll kompis till älskligen har idag försett oss med en hederlig kassaapparat så vi slipper stå med penna, papper och miniräknare (som vi fick göra igår !!!) och det är guld värt - i väntan på ny dator och sprojlans nytt kassasystem som skall anlända till oss senast onsdag.

Som tur är så funkar kortbetalning som vanligt, men istället för att scanna in varorna måste vi nu knappa in för hand. Känns såååå 1800-tal !!! Så till veckan lär jag inte va sysslolös (som om jag nångång är det *S*) utan då ska varenda liten vara registreras och läggas in i nydatorn *tjooohooo*. Det är ju bara nå tusen artiklar som finns i min lilla butik. 

Har jobbat sen 10 i morse, och ska stå här ända till 22... men i morgon blir det "bara" 10-16 så i morrnkväll blir'e bloggning istället. Just nu har jag en kort paus på mitt kontor men jag ska strax ut å jobba igen för älskligen ska fara å hämta barnen å fara hem sen med dom.

Liten snabb "dagenslista" innan jag fortsätter :) Nått kul måste man ju hinna med *fniss*. Så varsego' :

Dagens

Värsta: Ja gissa det ni. Datorjävlen såklart.
Bästa: Att vi fått låna en kassaapparat
Känsla: Djävulskt ont i ryggen + lättsam huvudvärk
Funderingar: Hur f-n ska jag hinna med tvätthögen hemma ?
Sugen på: Allt onyttigt, å lite hångel vore inte fel.
Vill inte: Vara här å jobba
Vill jättegärna: Åka hem å slappa 
Måste: Jobba - jobba - joo-oo-oobba
Borde: Käka värktabletter å grönsaker
Borde inte: Tröcka i mig så mö godis

Bye bye, hörs i mörrn sötisar. 

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Linda

Men guuud. Hur oooorkar du kvinna. Du måste ju vara superwomen. Minst...

2009-10-17 @ 18:55:52
URL: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0