Maria 10.30 här !

Ja 10.30 är numera mitt efternamn. Tror det är femte gången nu som jag fått sovmorgon och vaknat 10.30. Tonårsfasoner är vad jag kallar det, men ack så skönt. Jag är ju verkligen beroende av sömn så tack kära familj att ni låter mig nanna.

Sitter med 4 ost- & skinkmackor och en stor kopp kaffe. Man blir extra hungrig när man vaknar så sent. Klockan är ju nästan lunchdax. Det är spöregn idag så det blir en perfekt städa-inne-dag.

Jag funderade på det där med å va en tjockis igår (igen !!!). Asså jag mår ju inte fysiskt dåligt av å va fet, bara psykiskt. Så om det nu inte hade varit hälsofarligt och dessutom fult, så hade jag kunnat trivas som tjockis. Skulle nog vara en riktigt glad och lycklig tjockis tom :)  Jag har inga direkta problem när det gäller att hitta kläder. Har faktiskt upptäckt massor med snygga kläder för fetton. Tack internet. Förutom gamla hederliga Ellos, LaRedoute etc. har jag även upptäckt Bonprix.se och Kurviga.com tex. Jag är inte så fet att jag har nå problem att röra mig. Tvärtom är jag extremt smidig och vig. Folk tror inte sina ögon när dom ser hur jag kan sitta och röra mig. Vad sägs om att kunna gå ner i spagat, lägga bägge benen bakom huvet tex ? *HAHA* Det beror på att jag är överrörlig... tom konstaterat av läkare och sjukgymnast.

Missförstå mig inte. Jag hatar att va fet, men om det nu skulle vara så att jag kunde acceptera mitt utseénde och någon sa att det inte är det minsta farligt, då skulle jag faktiskt kunna trivas. För jag lider som sagt inte direkt... Men nu är ju den tragiska sanningen lite annorlunda. Det är sjukt farligt att va ett fetto. Finns BARA negativa saker med det, sett ur hälsosynpunkt. Det förkortar livet, ökar risken för hundrtals sjukdomar och kostar sjukvården grymt mycket pengar. Så jag KAN INTE släpa tanken på att bli smalare. För hälsans skull !!!

Nu ska Fetto-Fia bränna lite kalorier !
Dax att dammsuga :)


Tragiskt...


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Emma

Hde inte kunnat skriva det bättre själv. Jag mår inte ett dugg fysiskt dåligt över att va fet.. Inget gör ont bara för att jag är fet liksom!

2009-11-15 @ 21:35:42
URL: http://emmlu.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0