Nu fuskar jag igen...

Fredgasbloggerskan bloggar fastän det är söndag. Men jag hade så lite tid i fredags juh !! (ursäkten går till mig själv). Tänkte på en av kommentarerna nedan. Att man här i Sundsvallstrakten säger OSTKROKAR till ostbågar. Men hallåååå...det låter så sjukt fult, så jag kommer aldrig börja säga det. För det första: läs på påsen !!!! Cheese Doodles = Ostbågar !! Vart fan står det krokar nånstans ?????? Jaja...man får ju säga hur man vill - som mina kloka barn säger. Det roliga är att när dom pratar med mig så pratas det "lackriss" och ostbågar, men när det pratas med pappsen är det "ostkrokar" och laaaakrits *S*.

Igår var vi ut med mamma (som är här på besök) å käka Indisk mat på Sundsvalls Tandoorihouse. Sjukt göttigt och jäkligt spännande eftersom det var smaker man inte var van vid. Mintsås tex. Kanske ingen favvo direkt men å andra sidan lite kul eftersom man annars alltid beställer en klassisk fläsk-bea till en köttbit. Jag åt vitlöksmarinerad kyckling och grönsaker, saffransris och mintsås + friterad lök. Mumma !!!! På kvällen vart det senaste Wallander, ryggläge, pepparchips och Cheese Crunchers. Möööö goáre än vanliga ostkrok... HAHA skoja bara - OSTBÅGAR !!!!

Med andra ord betyder det att jag byggde på ännu nån centimeter på mitt späcklager *suckar djupt*

Idag ska jag börja motionera *HAHA* Jo men visst. ELller motionera och motionera...ska börja promenera i den takt jag klarar (med tanke på mitt onda ben). Jag har anmält mig till Vårruset och nej, det är inte århundradets största skämt, utan fullaste sanning. Det är ett gäng från mitt gamla jobb som skall gå, och när dom fråga om jag oxå skulle va tänkte jag "men vad fan - klart jag ska". Så nu ska fetto-Fia masa sig runt 5 km  bland smala smärta brudar. kommer förmodligen vara den med sämst kondition, fetast av alla och svettigast i gänget. Men det skiter jag i, för jag SKA ta mig runt dessa ynka (???) 5 km.

Nä, nu är klockan 19 och dörrarna till butiken är öppnade. Dax å gö lite nötta =) Ska jobba 10-22 så min dag är räddad. Slipper bekymra mig över vad jag skulle hitta på annars en dag som denna. Strålande sol, klarblå himmel...sommar i luften. Vad är väl det mot att stå inne i en butik hela dan ?? *S*

Puss på er ;-)


Även snygga kändisar svettas =)

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Linda

5 km fixar du lätt!

2009-05-24 @ 10:40:19
URL: http://candygirl.worldofsecrets.com
Postat av: Erika

Hej vännen, allt bra?

Självklart är det Ok =)

Hur går det med allt? Tänk att man inte kan ta sig i kragen och åka förbi dig i butken, ojoj...

Nu åker vi snart på 3 v semester, underbart till värmen =P

Må så gott!

Kram

2009-05-26 @ 15:12:49
URL: http://mammamuratovic.blogg.se/
Postat av: Milla

Haha ostbågar.. eller som du säg "OsstbÅgaaar" med din uuunderbaara dialekt!! :D



Ja nu jäklarns ska vi masa oss runt och elta i vårruset ;) Hähä! Vi lär höras något innan dess on the phone I think :D löööve

2009-05-27 @ 10:26:17
URL: http://milla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart du klarar 5 km... Jag tror på dig.

2009-05-27 @ 22:42:46
Postat av: Tarja

Det var jag som skrev den ovanstående kommentaren

2009-05-27 @ 22:43:15
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Linda

Bra blogg du harmsnälla rara du stötta mig genom att rösta på mig nr 1 här;



http://prettyshawty.blogg.se/2009/may/rosta-pa-veckans-blogg.html#comment

2009-05-28 @ 19:44:11
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Trebarnsmamman

Hoho, Mariiiiia...det är fredag :) Saknar dig!!!

2009-05-29 @ 13:02:26
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0