Jag bara MÅSTE säga nått jag med

Ingen i vida världen kan ha undgått att Michael Jackson har dött. Känner att även jag, liksom miljarder andra denna dag, måste skriva nåra rader om våran King of Pop. Det är så sjukt nät en kändis dör...man liksom nästan känner att man käner dom på någe vis. Fast det beror ju oxå på vilken relation man haft till dennes musik tex. Jag har alltid gillat Michael Jackson. 90% av alla hans låtar är fenomenala, jag kan texten till de flesta och har många av hans skivor. Mina favvolåtar är bla. Smooth Criminal, Heal the world, Beat it och typ 50 till. Jag har alltid faschinerats av hans coola danser och shower. I mina ögon var han VÄRLDENS BÄSTA DANSARE !!

När det har pratats om alla skandaler och skriverier, pedofilanklagelser m.m. har jag bara ryckt på axlarna och inte gjort annt än tyckt synd om honom, Han är (var) iofs ett riktigt FREAK men jag tror absolut inte att han var nån peddo. Pga sin taskiga barndom tror jag att han liksom blev lite vrickad och ville vara ett barn igen, även i vuxen ålder. Han for på nöjesfält, byggde tom ett eget, och umgicks med barn. Jag är 110% säker på att peddoanklagelserna är obefogade och att det enbart handlar om nå skabbkäringar som vill ha hans pengar !!!

Sen det här med hans operationer. Ja men varför bry sig?? Det är ganska uppenbart att karln är sönderopererad, men vad fan - han dansade lika jäkla bra och rösten förändrades inte. Håller med om att han opererat sig sjukt och äckligt men asså bryr jag mig ?? Nope...

Sån är det ju alltid med kändisar. Alla blir stämda förr eller senare för att ha knullat en get, hånglat med en unge eller gjort nå annat. Bara för att en annan avundsjuk jäkel ska försöka gö sig en slant på den andres bekostnad. Tragiskt å sorgligt men förekommer hela tiden. 

Eftersom jag tillbringade många timmar idag med att sitta i en stekhet bil så vart det en del radiolyssnande. Varannan låt som spelades var en MJ-låt ungefär, och det väckte många minnen.

Nu vet jag iaf att media gottar sig åt hans död, och ALLA kommer försöka tjäna så mycket pengar på detta som möjligt. That's life. Inge fel i det. Så funkar människan. Den enes död - den andres bröd. Det kommer släppas skivor i massor. Skivbolagen jublar !! Böcker kommer skrivas och filmer göras. Men men...så är'e ju som sagt. Världen i verkligheten.


Min ABSOLUTA M.J-favorit !!!

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Maria

Man får säga vad man vill, men gud vad jag gillar dig!!! :) Du har en sån rolig humor, halkade in här av en slump för några månader sedan och sedan dess är jag FAST, du är helt klart en av mina favoritbloggar!



Jag tror det roligaste du någonsin skrivit är det du skrev ovan, kan citera: "Sån är det ju alltid med kändisar. Alla blir stämda förr eller senare för att ha knullat en get, hånglat med en unge eller gjort nå annat."



Man kan ju bara inte annat än älska din blogg!!! och jag måste fråga, om man någon gång skulle ha vägarna förbi uppåt, och om man skulle råka hamna i din butik, får man då hälsa och säga att man är en bloggläsare? skulle vara så kul och träffa dig på riktigt... :)



2009-06-26 @ 21:58:03
Postat av: Maria

Hihi nämen guud vad du är gullig rodnar. Vad kul att du gillar min blogg, och SJÄLVKLART vore det toppenkul om du kika förbi butiken å sa att du är läsare :-) Det vore superkul. Lovar att bjussa på en kaffe eller dricka eller vad du nu kan tänkas vilja ha. Än en gång - tack för berömmet. Kram =)

2009-06-26 @ 22:10:27
URL: http://fredagsblogg.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0