Underbara JUL !!

Ja då var'e julafton igen. Årets mysigaste dag. Ja men så ÄR det. Alla som gnäller på stress å stök - det blir vad man gör det till säger jag bara. VILL man ha en lugn och mysig jul med harmoni, ja då ser man till att få en sådan. Planering, lugn och ro, glädje och samvaro. Med risk att låta som en gammkäring, men det är SÅÅÅ sant !

Vi har alltid haft helt underbara jular. Och jag är väldigt mån om att mina barn ska få uppleva det samma. Sovmorgon, barnen som tassar ner och ser alla paket under granen som "tomten lämnat dit under natten". Mysig julfrukost, lite barn-tv, öppning av varsin julklapp... m.m. m.m. m.m. Löövely *ÄLSKAR*


I skrivandets stund sitter jag nyduschad i morgonrock. Barnen är i stalet och överlämnar en julklapp till våra hyresgäster. Tv'n är på å vi slötittar på nå amerikansk julfilm. Vädret är helt fantastiskt. Blå himmel, strålande sol, lagom kallt å grymt vackert. Idag är jag verkligen lycklig, och njuter av varenda sekund. Idag tänker jag inte gnälla eller SPYYYYYY på någon ;-) Bara vara snäll och rar så tomten kommer. Hoppas det blir samma tomte som förra året, så man får sig nå julhångel av honom *HAHAHA*

Med risk att bli påhoppad så måste jag oxå få skriva liiiiite kritik..... KAN inte låta bli. Men ingen spy *S*... det gäller julkort. Jag tycker att ju fler å fler man pratar med så säger folk "nä i år skickar vi inga julkort, vi lägger pengarna på annat istället"... I min värld är det SNÅLT och beror bara på LATHET !!!

Julkort skickas EN GÅNG OM ÅRET och är man riktigt sparsam kan man komma undan med en kostnad av 6 :-/kort. Man köper 1-kronas julkort som alltid brukar finnas och sätter på ett julfrimärke. Voila !! Sen kanske man skickar till säg 20 st, och kommer undan med 120 kr. Inga pengar med andra ord. Eller så kostar man på sig lite mer, gör egna eller tar fina julkort på barnen, för det är ÄNDÅ bara en jäkla gång per år man gör en sådan sak, så att "man inte har råd" är en jäkligt dålig urtsäkt som jag inte köper, utan som sagt - latfolk är vad det är.

I dagens tekniska samhälle där den mesta konversationen består av mejl, sms och facebook så är det så otroligt värmande och glädjande att få ett äkta julkort på "riktiga posten". Det känns verkligen som att någon ägnat en extra tanke åt en, för det är ju det man gör. Jag skickar bara julkort till dom jag verkligen vill skicka till. Dom som betyder något och som jag tycker är värd ett kort. Det känns så bra att få göra denna lilla extrasak, och jag blir så grymt glad när jag själv får ett, och känner mig faktiskt lite extra uppkattad och speciell.

Ja men då har jag fått skriva av mig lite... Känns skönt *S*.

Nu vill jag bara önska er alla en underbar julafton. Ta hand om er, å hörs vi :) Pöss & Kram


Tjejerna spelar Bingo på uppersittarkvällen !


Lillbubben oxå, men tyvärr vann vi inget :-(


Gissa om granen får vara ifred ? Nej, skulle inte tro det med en 12-veckors kattbebis i huset. Glittret åkte av lika snabbt som jag satte upp det :)


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Linda

Det där om julkorten håller jag verkligen med om... självklart ska det skickas VANLIGA julkort. Det är tråååkigt att inte få några. Nu fick vi - nästan - lika många som vanligt. men några har ramlat bort. Trist. Själva skickar vi ca 25 stycken per år. Och har som tradition att vi är med alla tre på bilden.



Ha en fortsatt härlig julafton

2009-12-24 @ 12:04:47
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Stina

God Jul vännen! Hoppas du får en underbar kväll!

2009-12-24 @ 14:57:47
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: BIBBI

EN VARM, GO OCH GLAD JUL ÖNSKAR JAG DIG OCH DIN FAMILJ.

TÄNKTE PÅ ....DEN DÄR TOMTEN...ÄR DU HELT SÄKER PÅ ATT DET ÄR RÄTT TOMTE DÅ....TÄNK OM DET KOMMER EN NY....HA..HA..HA:.

KRAMELIKRAM. ÄT INTE FÖR MYCKET KNÄCK (FNISS)

2009-12-24 @ 19:27:01
Postat av: Kraaam/Åsa

Håller fullkomligt med dig om julkorten men fick genast dåligt samvete då jag faktiskt inte skickat till alla som jag verkligen bryr mig om. Du är en av de snällaste personer jag vet och som jag tycker väldigt mycket om och ändå skickade jag ingen julhälsning :-( Men du vet att jag tänker på dig - kram min vän!!!

2009-12-25 @ 10:34:22
URL: http://kraaam.bloggspace.se
Postat av: Malin

Håller åxå med.

Shit nu fick man dåligt samvete åxå, hade tänkt å göra ett med barnen, men det blev inte av å jaaaa jag är lat......vet det :(

Ha en fortsatt trevlig helg

Kram

2009-12-25 @ 10:47:07
Postat av: Helen

Blev jätteglad för ditt fina julkort som kom på posten! :-) Lovar att bättra mig till nästa år ;-) Mycket som händer nu :-) så det har helt tagit mitt fokus sista tiden, säkert lugnare o "bättre" nästa år :-) Kramelikram

2009-12-25 @ 17:50:08
Postat av: Milla

Håller helt med. Lättare att skicka ett brev på hotmailen och kopiera de till 50 stycken istället för att skicka hederliga kort på posten. Desto mer åren går, desto mindre kort skickad :/



Ni verkar haft en mysig julafton i alla fall!! :)Kram gumman

2009-12-28 @ 00:07:25
Postat av: mögli

Jag tycker att man kan skippa julkorten pågrund av miljön, då postbilen kör en massa extra vändor bara för att nå fram med ett simpelt kort.

Men men man tycker ju olika.

2010-01-10 @ 11:32:14
URL: http://frokendramatisks.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0