Fortfarande mätt...*sucka*

Dum som jag är så gör jag samma sak gång efter gång. Jag pratar om när jag käkar go'mat. Jag äter för mycket. Jag gör inte som en normal människa... tar en portion och kanske liiiite till bara för att det är så gött. Nej då, jag kan lassa för mig både 3 och 4 ggr, och sen sitter jag så sjukt mätt att jag itne kan röra mig. Är det bara jag som är sån ? Är alla ni andra normala ?? Varför tar man en extra portion fastän man egentligen är mätt ? Vad har man för fel då egentligen ?

Hur som helst, kvällen vart toklyckad. Alla var nöjda med min matlagning. Till efterrätt gjorde jag vaniljglass med rostade mandlar, hjortron, hallon och vispgrädde. Inte sååååå tokigt...eller rätare sagt: GUDOMLIGT GÖTT ! Så nu har jag käkat för typ en vecka framåt *S*.

Idag skall jag skjutsa kära mor till flyget. Då var hennes besök över för den här gången. Sen ska jag in å jobba i butiken. Har varit ledig 2 dagar...känns helt sjukt. Alldeles för länge =) Dax å gö lite nytta *hihi*...

Här kommer lite bilder som utlovat:


Jag började med att fräsa ihop kantareller och bacon...


...som jag sedan bredde ut på köttfärslimpan, gjord på älgfärs, lök och västerbottenost. Lindade in den i smördeg...


Färdig !!! Serverades med ugnsbakad potatis och rödvins/gräddsås *MUMMA*


Vi passade på att julpyssla lite oxå. Här gör mina småtroll jättefina tomtar !


Igår snöade det, så Tindra byggde snölyktor :) Idag är'e grönt ute igen...Jäkla regn !


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Johanna

Duktig du är med maten, det såg jättegott ut :-)



Mysigt att din mamma varit hos dig några dagar, förstår att du saknar henne nu när hon har åkt!



Hoppas du får en bra jobbdag och en bra nästa vecka



Kramar Johanna

2009-12-06 @ 15:32:38
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Linda

mums vilken köttfärslimpa.. .wow. Här snöade det också igår. Idag rengar det... men än finns det lite blaskigt kvar på marken - få se hur länge till.

2009-12-06 @ 15:58:46
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: tarja

Har nyss tyck i mig en halv pizza,,, sen såg jag din goda mat och blev hungrig igen... DAMN YOU :)

2009-12-06 @ 20:26:28
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Veronica å bebben

Snart kommer de lite tid till dig oxå så du hinner baka :) Ja nu är magen go, har ju inte så långt kvar nu :)

2009-12-07 @ 08:52:41
URL: http://vironica.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Oh...så mycket gott! Det är väl inte lätt att äta små portioner med såna frestelser!!

Barnen dina...lika söta som sin mor!

Och snö...Vad är det? Det har vi i Motala inte sett på länge! Men regn...det kan vi skriva romaner om.

Ha det bäst.

KRAMAR.

2009-12-07 @ 10:06:37

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0