Lik sin mor...

När jag var liten var jag sjukt hästintresserad. Hästar vad det enda som var intressant (tills jag upptäckte grabbsen *S*) och till min stora lycka fick jag en egen ponny då jag var 9. En vit Connemara som hette Honeyball. Världens finaste och snällaste häst. Jag hade inte gått nån ridskola utan lärde mig genom att träna själv, läsa böcker och min pappa hjälpte mig. Det var en alldeles underbar tid.

Nu drygt 20 år senare har mitt hästintresse avsvalnat rejält. Förmodligen för att jag inte har nån tid överhuvudtaget. Visst är det tokmysigt när man väl är i stallet, och jag fullkomoigt ÄLSKAR det, men jag längtar inte som jag gjorde förr. Har för mö annat i hövve numera :)

På våran gård har vi bla ett ganska stort stall. Ovanpå stallet finns en lägenhet som vi just nu hyr ut till ett jättesnällt par som har 9 hästar. En av hästarna heter STJÄRNA och är världens snällaste och mest pålitliga häst. En undebar nordsvensk, som vi har lyckan at få rå om precis hur mycket vi vill.

Tindra, äldsta dotra liknar mig otroligt mycket när jag själv var knappt 8 år. Hon är alldeles hästtokig, och det har kommit nu bara det senaste året. Sen Stjärna kom in i bilden så bor hon mer i stallet än i huset och hon har verkligen blivit superduktig och lärt sig massor. Inte av mig så mycket, utan genom egen träning och genom våra snälla hyresgäster.

Numera går hon och hämtar Stjärna ensam. Hon ryktar och grejar, men får såklart hjälp med tränsningen. Hon rider endast barbacka för att träna balansen och hon har blivit såå duktig. Hon rider själv och travar runt. Stjärna lyssnar till Tindras tyglar och det är så mysigt att titta på. Att Tindra med sina nätta 23 kg kan styra och rå om en kluns på närmare 600 kg är ganska facinerande.

Jag kommer dock INTE köpa en egen ponny till min dotter. Nope, hon får nöja sig med hyresgästen. Ganska skönt att slippa ansvaret och bara gå dit när man vill :) Tog lite bilder idag som jag tänkte dela med mig av.. .vassego'


Hämtar henne från hagen...




Tindras andra hem :)


"Hej då mamma, nu sticker jag" (citat Tindra)


I full trav


"ur vägen Mia..."

Nu sk jag strax ta ur kladdkakan i ugnen. Hela familjen sitter i soffan å kollar på världens bästa familjefilm "Eight Below". Jag ska stänga ner datorn och umgås jag oxå...
 i mörrn är'e måndag å då bantar vi igen *S*


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Linda

Men vilken duktig tjej... förstår att hon älskar det.

2010-01-17 @ 19:03:54
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Bibbi

Ååå...så duktig hon är och vilka fina bilder! Påminner mig om min barndom, när jag hade den stora förmånen att få "låna" en egen Stjärna.Ja..hon hette faktiskt också Stjärna! Tror att den hästen går igen...för hon såg ut exakt som Stjärna på bilderna! Märkligt !

Men som mamma, så gäller det väl att ha "is i magen"

eller känner du dig helt lugn?

Kram till dig och Tindra och en massa pussar och klappar till Stjärna och hunden som skymtar förbi på en av bilderna.

2010-01-17 @ 21:47:52
Postat av: tarja

Ska jag skicka upp min kluns på några mer 100 kg så har hon två som hon kan träna på :D

Eller nej,,, jag vill nog ha kvar mitt lilla fetto ett tag till ...

2010-01-17 @ 22:08:46
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Skånemamma

Åh, vad härligt det ser ut! Kul att hon gillar det så mycket. Själv har jag alltid varit livrädd för hästar, vågar inte ens gå i ett stall! Ha en bra vecka! kram

2010-01-18 @ 15:22:06
Postat av: Helen E

Åhh, underbara barndom ler.. Honey & Musse ute på skogsstigarna :-D Vilken underbar möjlighet för Tindra det här!! Ser såå mysigt ut! Kram på er

2010-01-18 @ 17:30:11

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0