Heja Timrå !!

Efter att ha bott ganska exakt 10 år i Timrå kommun utan att ha sett en endaste hockeymatch i Eon-arena eller ens satt min fot däri, gjorde jag igår premiär på isen tänkte jag säga, men så var det naturligtvis inte *S*. Däremot gjorde jag premiär som besökare och jag måste erkänna att det var sjukt roligt. Nu berodde väldigt mycket på hela grejen runt i kring, inte bara på hockeyn. Jag och älsklingen vart bjuden av Handelsbanken Sörberge. Suuuupertrevligt sällskap, sen var det jättefint dukat, och vi fick nån gravlax med limesås å cashewnötter, sen vart det thaibuffé med MASSA godsaker å så kaffe å Timråpuck till efterrätt :)

Matchen var ganska slö de två första perioderna. Det såg tom jag, hockeynovis som få. Inga mål alls...aströk !! Sen hade vi dessutom en liten tävling oss emellen (vi var 10 st) och tippade resultat, och det var såklart ingen som trodde 0-0 efter 2 perioder. Men när det inte var långt kvar så hände det grejer. 2-0 till Timrå. Hejja hejja hejja !! Det allra roligaste på hela matchen var att kolla och lyssna på klacken. Vilket ös !! Hahaha det var så kul att titta på. Alla astrogna Timråsupportar som högljutt sjöng och klappade. Dom gjorde en hel föreställning och var nästan mer underhålland än själva hockeyn :)

Så nu har jag sett hela 2 hockeymatcher i mitt snart 33-åriga liv. NHL-premiären i Globen, och så Timrå-Rögle *hahaha*. Känner mig som värsta hockeybruttan nu'rå *S* 

I mörrn blir'e mer trevligheter !!!!! Jag och älskligen ska på LORD OF THE DANCE !!! Ååå vad jag längtat efter detta. Livet är till för att njutas, så det så !

Just det. Jag har plötsligt lärt mig massa nya ord :) Iceing (ajsing uttallas det *fniss*) , powerplay och domarjävel :) Man kanske skulle bli sportkommentator...eller INTE *ASG*


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Milla

Jag ska också på Lord of the dance...kanske syns ;)

2010-01-16 @ 01:24:15

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0