Fullt upp

Ja inte vart de nå mer tid för bloggning igår heller. Var ju hemma på förmiddagen men for sen i å jobbade dubbelt med älskligen. Skitkul verkligen när man har sånna här erbjudanden som lockar folk. Att ha massor av folk som står i kö är verkligen lyx *älska* !!! Barnens underbara farmor var hemma å tog hand om dom. Supersnälllt!!!

Idag hade jag tokångest och kunde inte bestämma mig. Kliva upp från min skönhetssömn i min varma säng å fara å jobba, eller va hemma å gosa för att fara in å jobba kvällen. Valde det första. Fastän jag är trött som en gnu så vet jag att en ledig kväll är tusen ggr bättre. Blir soffläge ikvä'll ist :) Utan att skryta måste jag även erkänna att det är ren lyx att kunna välja.

.......

Jag är ju inte känd för att hänga med i nyhetsvärlden precis. Inte i dom "riktiga" nyheterna iaf. Däremot är jag expert (nåja nästan) på vilka kändisar som ligger med vilka, men det räknas visst inte lika högt i kurs *S*. Katastrofen i Haiti har jag dock inte missat även om jag inte är vidare påläst om hur illa det egentligen är. Problemet är dock att som vanligt när det händer nått sånt här så står man ganska hjälplös. Jag är nämligen extremt skeptisk mot insamlingar och insättningar på div. postgiron. Det visar ju sig jämt och ständigt att pengarna aldrig kommer fram. Det sitter nå rika feta knösar som snor åt sig allt, å stackarna som verkligen behöver pengarna får dom aldrig.

Hade jag varit 100% säker på att pengarna kom fram till de behövande hade jag gladeligen skänkt en rejäl summa. Eller om det fanns nå säkert sätt att skicka typ kläder å sånt, hade jag gärna rensat ut alla garderober och hjälpt dom. MEN nu ser ju verkligen inte ut så. Så jävla sällan kommer hjälpen fram, och jag VÄGRAR skänka nått till nå giriga gubbar som redan har alldeles för mycket pengar.

När jag ändå pratar nyheter så måste jag även få kommentera att det överhuvudtaget skrivits om Mona Sahlins väska. Asså det måste va det löjligaste jag hört. Hade inte Aftonbladet nå nyheter den dagen ??

Men åååå, lystring världen. Mona Sahlin (som jag iofs AVSKYYYYR men det hör inte te saken) har en väska för typ 6000:-, Ååå, katastrof *NOT*. Spela roll vad hon har för väska ???? Hon jobbar ju för fan. Hon tjänar sina egna pengar och kan la som vilken brud (läs kärring) som helst köpa sig nå fina väskor. Var å varannan tjej har en handväska för bra många tusenlappar. Hade jag haft Mona Sahlins lön hade jag förmodligen oxå mest haft Loui Vuitton och liknande.

Svensk fucking jävla avundsjuka kallas det. Vet att det blev RAMASKRI när våra prinsessor visade upp sig med dyrgripar te handväskor. Ja men hallå !!! Dom är för fan prinsessor. Skulle ta me fan sett tusen ggr värre ut om dom INTE haft fina, dyra väskor. Men tänk att det sticker så i folks ögon när kändisar köper eller i alla fall bär på dyrbarheter. Så jävla löjligt. Jag vet hur jag själv hade varit. Hade jag tex varit prinsessa hade jag minsann gottat mig i alla pengar och bara köpt en massa lyx. Så det så !!! Och grejen är att jag VET att typ nästan alla hade gjort likadant, men ingen vågar erkänna det. "Ååå, om jag hade haft så mycket pengar skulle jag minsann handla på Myrorna ändå". Jo men tjena... det ska alltid låta så jävla bra men verkligheten är en annan. Ett enda ord beskriver sånt här. Har sagt det förr men säger det igen: AVUNDSJUKA !!!!!

Pöss på er sötosar. Nu ska jag gö lite nytta. Å tjäna lite pengar så jag kan köpa dyyyyyyra saker :)

Så jävla löjligt. Klart hon får ha vilken väska som helst !!!! Sen att den är skitful hör inte hit. Hade lätt haft svindyra väskor om jag var snorrik. Och DU MED. Du vågar bara inte erkänna det :) Skillnanden mellan DIG och MIG =)

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Linda

haha ... precis så sa jag åt maken här hemma. Vad skulle världens kungahus tänka om dom såg att våra sessor gick runt med secondhandväskor, typ???



Jag gillar väskor. Hade jag råd skulle jag äga MASSOR av dyra väskor. Jag har redan nu många . Men inte så dyra.

2010-01-24 @ 11:21:41
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Katri

Jag hade oxå gärna köpt dyra väskor men de får ju inte se ut hur som helst. Utan jag hade köpt dyra, snygga väskor...

men det lär inte hända!!

Skönt att jag inte är alldeles ensam om att inte gilla krogen :-)

2010-01-24 @ 12:56:48
URL: http://stahlfamiljen.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Ursäkta språket...men vem faaaan bryr sig om vad MONA SAHLIN har för väska! Jag skiter fullkommligt i om hon har väska överhuvudtaget!! Sen är ju smaken vad det gäller väskor, skor, kläder alltid olika. Och tur är det, för har ni tänkt tanken hur det skulle se ut om vi alla hade en och samma väska?? ha..ha..ha.KRAMELIKRAMAR

2010-01-24 @ 17:05:25
Postat av: Sara

Jag håller med. Hade jag haft råd så hade jag vältrat mig i lyx. Kanske till och med lite extra, bara för att reta gallfeber på folk. ;-)

Det ska väl synas att man har pengar, vad är det annars för vits hehehe :-D

2010-01-24 @ 23:09:06
URL: http://guldbrands.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0