I'm ALIVE !!!

Jag har fortfarande inte fixat nytt mobilt bredband, och har därför bara min tfn att gå ut på nätet med när jag är hemma, å att blogga i mobilen känns inge vidrae upphetsande. Men NU är jag i butiken och har INTERNET !!! Tjoohooooooooooooo..... !!!! Snacka om nätberoende. Känns så himla göttigt att vara här, just pga av detta. Hoppas på LITE kunder idag så jag kan sitta på nätet hele dan.. Nä jag skoja bara, på riktigt !!! Klart jag vill ha MASSOR av kunder. Hinner nog surfa å blogga ändå :)

Vad har hänt sen sist då ?? Jo vi har en livs levande kyckling boendes inne i vårat badrum tex. Det ni ! Och hur kommer då detta sig ? Jo en höna har ruvat nämligen och tyvärr så hackade hon ihjäl 2 nykläckta kycklingar, och älskligen kom ut till hönsgårn precis i rättan sekund, för precis när Pipen (ja h*n heter så) klättrade ur sitt skal började mamma höna att hacka på den, men älsklingen kom som en räddare i nöden och lyckades få undan h*n och eftersom det inte går att ha en kyckling bland en massa elaka (??) hönor så fick vi lov att låta h*n flytta in till oss. Till barnens stora förtjusning ! Och min =) Varför jag skriver h*n...jo, när dom är små ulliga gulliga kycklingar...HUR ser man om det är en höna eller tupp ?? Nån som kan svara på det ??? Det är ju inte så att dom har en pille eller puppa som syns...Men h*n heter iaf Pipen. Ett ganska neutralt namn. Pipen bor i en kartong med spån på botten, en liten vattenskål, en matskål å så han h*n fått låna ett av barnens mjukisdjur *S*. Sen har vi hängt upp en värmelampa på mitt sminkskåp som värmer lilla Pipen medans h*n växer (JAAA vi ÄÄÄÄR bönner som har värmelampa å kyckling på toan *S*). Pipen har det bra, och h*n är världens mest tama kyckling, som tror att vi är h*ns mamma (hihi). När katterna är ute (obs viktigt !!!! för som ni vet så är kycklign en delikatess för missarna. Särskilt levande sånna) får han springa lös, och då följer han oss precis varje steg vi går. Å man får passa sig var man sätter fötterna... Pipen är väl bara ca 7 cm hög och väger några gram... ett snedsteg på lilla Pipen å det blir kycklingmos...

(Dumma) Mamma Höna ruvar nu på 3 nya ägg. Dom ruvar ju 21 dagar å på dag 21 ska vi ta'mä'tusan vakta hela dygnet så hon inte hinner mörda sina bebisar utan vi ska rädda dom. Fattar inte varför hon ruvar i 21 dar för att sen ha ihjäl dom ?!? Hon måste ju va nå psyko eller nått. Å vi har ju ändå 8 hönor, men bara EN ruvar. Naturligtvis den efterblivna *S*

Planerna då...OM nu vi lyckas få 3 (eller 2 eller iaf 1) friska kycklingar så får Pipen sällskap, å vi kan bygga en liten minihönsgård intill den riktiga. Men så länge Pipen är ensam får han som sagt bo inne hos oss. För det är ju astaskigt om han skulle få vara alldeles ensam...


Tindra med Pipen. Visst blir ni liiiite avundsjuka å skulle vilja ha en egen va ??


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Linda

Gud så söt.. jag skulle gärna ha en pip i mitt badrum. Gladerligen. Klart pipen måste få bo där tills h*n klarar sig själv.

2010-03-14 @ 12:46:42
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Milla

Vad jävulskt söööt!! :D

2010-03-15 @ 11:15:14
Postat av: jenny

annars kan ni lägga ägg i en äggkläcknings maskin så pipen får några kompisar när han ska flytta hemifrån :)

jenny

2010-03-20 @ 07:26:52
URL: http://jennyibangling.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha, vad roligt ;D Det är inte många som har en kyckling på toaletten. O_o

2010-12-30 @ 01:43:30
Postat av: Anonym

TJOJOTJO OBOY VAD KNÄPPT EN KYCKLINGI BADRUMET

2013-02-25 @ 12:50:56

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0