Vet ni vad jag gjorde igår ?

Jag tog 3 "FÖRE"-bilder på mig själv. Ett framifrån, ett bakifrån och ett från sidan. Helt sinnessjukt vad man kan upptäcka med lite foton. Inte nog med att jag såg mig själv som ett vrak på videofilmen från julafton, det här var ta'me'fan 100 ggr värre. Jag la in bilderna i datorn och studerade noggrant. Men asså SHIT, det är inte klokt vad hemsk jag ser ut. Kollade flera ggr så det inte var fel på kameran, men icke sa nicke... jag SER SÅN UT !!!

Datummärkte bilderna 2010-01-01. Så fort jag vart sugen på nå göttigt igår i butiken klickade jag fram bilderna och tittade på mig själv...plötsligt vart jag tokmätt...

Vad är då min strategi inför det kommande året ? JO, jag tänkte för det första bara äta onyttigt 2 ggr i månaden. Älskligen och jag har kommit överens om att äta "fritt" varannan lördag. Sen ska jag så mycket som möjligt hålla mig till LCHF-mat, eftersom jag tycker att det verkar vara ett sunt och gott sätt att äta. Å så är det det där med motionen. Jag har ju ont i mitt ben + problem med ryggvärk, men så gott de går så SKA jag promenera MINST 3 ggr i veckan
'
Ingen idé att jag sätter nå högre mål, för då misslyckas jag bara. Skulle behöva motionera VARJE dag men det vet jag att jag ändå inte kommer att hålla.

Så vad tror ni?

LCHF-mat (så gott det går),  go'saker 1 gång varannan vecka samt motion minst 3 ggr/vecka. Kan det funka ??

Har tagit mina mått (huuuuuua) och som sagt mycket vackra *NOT* bilder som jag tänkte ta om efter en månad för att se om min "metod" fungerar.....

Önska mig lycka till. 2010 är året då jag INTE kommer bli smal, för det kommer aldrig hända, men jag ska bli med hälsosammare iallafall, och DET känns viktigast :)

...Just det. satt och läste lite i gamla bloggen...uscha vad jävligt alt har varit. Trodde inte jag skulle kunna gå vidare men tydligen kan man det trots att man genomgått massa jävligheter. Ni som inte förstår varför jag har så ont i mitt ben... tänkte visa en bild från 2007-12-23. Kan ju berätta att det inte alls ser likadant ut längre, men inte så himla långt ifrån. Mitt vänstra ben är ganska förstört och vaden är fortfarande efter 2 år 5 cm större än den högra, och låret är nästan 10 cm (!!!!!) större än det andra. Asjobbigt !!!!!


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Bibbi

Min vän....Bara genom att ta bort godis, frukt, läsk, kaffebröd och att röra på sig ca 30 min per dag så börjar man gå ner i vikt. Du kommer att klara det här och du blir smal under detta året!

TRO MIG! För jag tror på dig.

BIG HUG!

2010-01-02 @ 10:23:04
Postat av: Trebarnsmamman

Kram gumman!!!!!!!!!!!!

2010-01-02 @ 10:48:41
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Linda

önskar dig stort lycka till.. håller tummarna att du ska fixa detta. Och det tror jag du gör.

2010-01-02 @ 11:24:34
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Johanna

Hejar på dig, vet att du grejar detta. Pressa dig inte för hårt bara!!!!!



Minns så väl ditt ben, din sorg och allt därtill i din förra blogg :-(



Stor kram

2010-01-02 @ 16:54:34
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Linda

är det OK om jag ger ngr tips?

Skit i nå bantingsmetoder. Ät precis som vanligt, MEN, ät på en liten tallrik. Ta bort saft/läsk/juice. Kolsyrat vatten me citron är jätte gott.

gå 15-30 min per dag. kan ju va bra promenader med barnen till lekparken. eller va som helst, är onyttigt när du känner för de. men en liten skål. gör egen dippsås och kanske morötter till.

De har funkat på mig, uppenbart, eftersom jag gått ner 4 kg på 4-5 veckor,



kram Linda

2010-01-02 @ 17:59:52
URL: http://tokigalinda.blogg.se/
Postat av: tarja

jag tror du lyckas... ge det bara lite tid! Promenader och nyttig mat är det bästa. Men jag har iofs aldrig bantat,,, men jag tror det är det bästa... :D

2010-01-02 @ 20:47:42
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Kraaam/Åsa

På måndag börjar jag. Har tänkt i de banorna som du gjort. Jag måste hålla stenkoll på mig själv för skulle jag släppa kontrollen så accelerar jag som jag gjort de senaste månaderna.'

Jag tror på dig.

Lycka till min vän!!!

2010-01-02 @ 20:48:00
URL: http://kraaam.bloggspace.se
Postat av: trollmor

Önskar all lycka till för dig. Tips! Köp något på hälsokosten som dämpar matsuget, kommer inte på vad det heter. Skaffa dig en kokbok om just LCHF mat .

Känner flera som prövat den dieten och dom har rasat i vikt.Fokusera och visualisera dig som smal.

Belöna dig själv ,även om det inte går bra men inte med mat.Skriv ner din stratige .

Tänk på att det tar tid att gå ner i vikt och det ska det göra för annars är man snabbt tillbaka på ruta ett. Men jag vet att man vill tappa fem kilo på en dag nästan.

Själv kämpar jag på med gram för gram och det funkar faktiskt.Gör bara inte så stor grej av det.

Du vet säkert allt själv hur du ska göra för att det ska funka för just dig.

Kramis ewa



2010-01-03 @ 09:19:18
URL: http://trollmor.webblogg.se/
Postat av: Stina

Ja kameran är inte snäll. Huvva!

Men det är bra att ha lite koll och dessutom så mycket roligare när man ser förändringen svart på vitt sas. Jag har ibland fortfarande svårt att se att jag gått ner och då är det bra att kunna plocka fram de där hemska bilderna.

Jag ska också lägga på en högre växel nu tänkte jag. Jag har ju inte gått ner mer än 3 kg på ett helt år. Nu får det fan ta och hända lite saker.

Massa pepp!

2010-01-03 @ 10:00:08
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Stina

Den här bloggen är grym om du vill ha lchf inspiration. En massa recept och peppning.



http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098



Hon har visst bytt blogg och länken till den nya finns på den gamla. En bra ide är nog att spara båda.

2010-01-03 @ 10:06:27
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Camilla

Hej ja det är ok att du länkar mig :) Vi har haft det jättebra i jul och nyår, hoppas ni oxå har det!!! Synes kram

2010-01-03 @ 12:37:53
URL: http://lillprins.bloggplatsen.se
Postat av: Cicci

Hej! Vill bara ge ett par tips angående val av diet och så. LCHF ska man köra stenhårt på, utan några endaste små undantag för att det ska funka. Den metiden går nämligen ut på att försätta kroppen i ketos, och så fort du ökar kolhydratintaget om så bara lite lite så kommer du ur ketosen och går inte ner. Har sett många göra det misstaget. Läs på ordentligt innan du börjar! Om du inte tror att du kan hålla så låg nivå på kolisarna så kör GI istället, börja med rivstart som påminner om LCHF och lägg sedan till långsamma kolhydrater, men läs på även där :)

Det viktigaste för min viktminskning har varit att ta bort alla drycker utom vatten, äta ordentliga måltider och inget däremellan, minska portionerna något, inte ta om och så öka mängden protein på bekostning av kolhydrater. Total noll-tolerans förr all snabbmat har jag kört också, bort med pizza, korv, snacks, beasåser, mcdonalds och så vidare. Och det var inte ens svårt :D



Lycka till nu, kommer att gå toppenbra ska du se!

2010-01-03 @ 13:01:16
Postat av: malin

Kör hårt , du klarar det!!

Bamsekram

2010-01-03 @ 19:50:32
Postat av: Milla

Lycka till gumman! Jag tror på dig, du är stark!!

2010-01-05 @ 21:22:15
Postat av: Jessica

Vad har hänt med benet ditt? Det såg inte så bra ut det där?



Jag tror på dina mål, de verkade alldeles lagom för att man inte ska bryta dem på en gång. Vet hur det är med mig själv, säger att jag ska träna si och så många gånger i veckan. håller jag det? Nääe, inte ens en enda gång tränar jag i veckan. Så kanske ska börja ut och gå jag också så kroppen min börjar må bättre ^^

2010-01-07 @ 17:24:03
URL: http://jengberg.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0