Helg för mig idag :)

Igår hade jag en "hemma-jobbar-dag". Grejade med scheman, löner å lite annat. Varvade med vanligt hemmajobb såsom hänga tvätt och plocka. Skulle fara å hämta barnen + 2 kompisar till dom vid 14-tiden, men fastnade i en snödriva och blev stående föööör länge. Trktorn framför mig som skulle ploga körde i diket, så det vart liksom tok av alltihop. Ringde Malins karl och han var snäll och hämtade upp mina barn och tog med sig dom hem. Meningen var ju att jag skulle ha med mig alla 5 barn hem men nu blev det Per som fick göra det ist. Var bara å fara hem igen, när bilen vart uppdragen och invänta älsklingen som var på väg hem från Vilhelmina, så han fick plocka upp barna på hemvägen.

Ja det blir inte alltid riktigt som man tänkt sig...

I natt kom lillbubben krypandes till oss. BRÄNNHET !! Jaha, då vare feber på gång. Han klagade över halsont igår. När älsklingen vakna i morse fick han ringa skola/förskola/dagis på en gång och beräta att inga barn kommer idag. Vi kommer liksom inte ut. Och det tar minst 2 tim att ploga.. så idag är jag hemma med sjuk son, och friska töser :)

Får se om jag vågar mig ut senare. Hade behövt fara in till la'butikia en sväng...var ju inte där på hele dan igår så det känns liksom för länge att inte va där på 2 (!!) dagar. Men men...vi får se...

Nu måste jag slänga in en kommentar om Outsiders oxå. Tyckte det var ett ganska milt program om man säger så. Sockiplastgubben har jag sett förr, och han är helt enkelt en ganska vanlig (?) karl fast han har en sockiplastfetisch.. fast det är inte så vanligt nu när jag tänker efter. Nä han är ett slibb tycker jag. Sockiplast liksom... det hade man när man var typ 5 år. 1982... Å han går omkring i dom HELA tiden. UScha, tänk vad svettigt och klibbigt. Å han erkände ju att han tycker det är sexigt. Tänk er sjäva när han ligger å pökar, och hans käring. Helt nakna, endast iklädda varsina par sockiplast *ASG*. Undra vad älsklingen skulle säga om jag skulle ta på mig ett par sånna och be honom att "kliva på" *HAHAHA*

Flygplanskillarna var'e ju inge fel på. Bara sjukt intresserade. Lite sött tycker jag.

Men så var'e ju den otäcka docktjejen. Snacka om SCARY !! Hon var ju verkligen inte 100 asså. Huuua vilken skrämmande brutta. Säger att hennes dockor pratar med henne etc. Bläääää.... hon måste varit utsatt för nå övergrepp när hon var liten, och liksom tröstat sig med dockor lr nått, å så har det påverkat henne i vuxen (?) ålder. Det är min psykologiska förklaring. Henne skulle inte jag vilja träffa i en mörk gränd *ASG*

Undra vad det handlar om i nästa program *skyndar mig att kolla*... Haha...FETTFOBI !!! Jo men tjena, det var ju passande. Här har ni mig, med världens fettfobi OCH världens fetaste kropp. Matte som inte riktigt går ihop. Nu pratar jag om mig själv alltså.

Men tjejen som det handlar om (citat) "Maja lider av en ovanlig och svår fettfobi som innebär att hon är livrädd för feta människor. "

Stackars Maja... tänk. Hon skulle förmodligen DÖ om hon träffade mig. Skulle nästan va lite roligt. "Kom ska jag kväva dig med mitt fläsk liksom".

Nä jag ska väl inte va så hård att döma. Jag har ju fobi för äckliga, skabbiga människor med bruna tänder tex, så varför skulle inte hon få ha fobi för fetton. Jaja, på måndag får vi se vad programmet har att erbjuda.

Här är lite bilder från gårdagen. Min kamera är fortfarande borta, och JAG VÄDJAR TILL ER, finns det någon Saidasläkting som kan se vart jag har lagt den ????? Hade den här i soffan vid datorn sist, men nu är den spårlöst försvunnen. Har vänt ut å in på soffan, kollat i alla väskor, jackor, m.m. Har mutat barnen med pengar om dom hittar den, MEN ICKE !!!! Åååå min fina kamera *snyft*. Blir asdåliga mobilbilder tillsvidare...


Han skulle ploga vägen åt mig...man fastnade i diket...


Här står jag...och kommer inte loss !!!!


Tillslut blev traktorn uppdragen av en annan traktor, och jag fick hjälp att dras ur drivan. Sen var'e bara att ligga bakom traktorn med snösungan i en sisådär 5-10 km/h. Hade tid att ta lite kort medans jag körde, å så r såg det ut :)


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Bibbi

Ja du Maria...tror att det ser ut så där för många nu. Inte klokt vilken vinter! Ni har väl mera vana än vi här nere, som kan gå ganska torrskodda hela vintern annars. Men ...man får ta det som det kommer. Inget vi kan påverka i alla fall.... Men jag vill önska dig och "la familia" en underbar helg.

Varm kram från Bibbi.

2010-01-29 @ 08:58:49

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0