Japp, det blidde en promenix igår !

jag slapp halshöggning :) Men det vart en alldeles fört kort prommis + att jag åt på tok för mycket. Lagade riktig husmanskost, eller "Farmorsmat" som jag hellre skulle kalla det. En rejäl skinkstek med kokta potäter, skysås, kokta ärtor och morötter, saltgurka och gelé. Tanken var att jag bara skulle ta 2 skivor kött och en massa grönsaker, men med karaktär DÅLIGAST I VÄRLDEN !!!!!! (töntigt å säga sämst...jag SÄGER dåligast !!) så kunde jag itne motstå att mosa ett gäng kokta potäter med en klick riktigt smör och lite skysås. Tror ni de var nå göttigt eller ??? Åååå, jag verkligen älskar sån där "riktig mat". Sån mat som farmor alltid lagade. Inte massa pastafjant eller pizza...nä kött å potäter är verkligen grejer det !

Men en duktig sak gjorde jag iaf. Lillgubben hade en kompis hos sig och dom beställde (haha låter som man kan beställa vad man vill hos mig) kladdkaka, och eftersom det var lördag och skåpena gapa tomma på godis så slängde husmorsMaria ihop en kladdis till grabbarna bus. Smakade inte ens. Fattar ni ???!!!!! Ett litet steg för mänskligheten men ett jävla stort steg för Maria *hahaha*.

Att jag däremot bad älskligen ta mig sig en Dubbelnougat hem till mig från butiken hör inte hit...och om jag åt upp den ? Det får ni gissa själva :)


Dubbelnougat till frukost, lunch och middag ??
Yes, skulle LÄTT kunna leva på det :)


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Linda

jag är inte alls så förtjsut i dubbelnougat. Lite för mjuk och söt. Men det finns annan choklad som är sååå god. Marabous nya - som kommer i feb - med kanderade mandlar och salt...mmm....

2010-01-10 @ 13:29:48
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Veronica å bebben

jätteroligt att du vil följa oss..Hoppas på att bebisen kommer snart bara.. är lite le nu å de är tungt å bära på =)

2010-01-10 @ 13:34:04
URL: http://vironica.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Du är inte ensam om att tycka att det där är riktig mat. Jag älskar det! Och mina barn säger att det är "Mammamat".

Sen ska jag inte "sticka under stol" med att även jag gillar Dubbelnougat.Smarrigt.

Och du var såååå duktig som lät bli kladdkakan!

Kramis

2010-01-10 @ 15:52:27
Postat av: Kraaam/Åsa

Haha - ja, du. Min första "bantarvecka" gick väl också sådär. Har gått bra hela veckan men åt tokigt och gott både lördag och söndag så jag vågade inte väga mig på måndag.

Jag håller fullständigt med dig om det där med riktig mat. Jag är en potatistjej....om det nu finns ett sådant sjukt ord.



kram och heja heja.

2010-01-12 @ 09:07:11
URL: http://kraaam.bloggspace.se
Postat av: frida

Hejhej, rolig blogg :D allt bra med dig? :)

2010-01-12 @ 18:25:37
URL: http://fridapalms.blogg.se/
Postat av: Kraaam/Åsa

Hej Maria. Läste din kommentar om loggan. Jag kan kika på den om du mailar över den. Vad ska du använda den till? Man använder sig av olika format beroende på hur man ska använda den.

Jag är ingen expert men jag ska nog lyckas ge er rätt format och upplösning. Normalt för en logga är att den skapas i ett vektorbaserat format(EPS-format) men jag måste kika närmare på det och om det blir rätt för er.

Håller fortfarande på med loggan till kvinnan med bokförlaget. Där ritar jag fram olika förslag...riktigt kul.

Nu har ju du ritat fram er logga själv så om jag kan hjälpa er på något vis så blir jag glad över om du bjuder på något gott fika som tack ;-).

Kramilikram

2010-01-14 @ 21:14:05
URL: http://kraaam.bloggspace.se

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0