Min dag idag !!

Semmeldagen kallar jag det. Har aldrig i mitt liv sagt "Fettisdagen". Det låter verkligen som en dag för fetton. Alltså en dag för mig. "De fetas dag", "Fettis-dagen", "Fetto-dagen"...

Jag har inte ätit nån semla idag. Än. Står i valet å kvalet. Har lovat mina gullungar såklart. Inte en semmeldag utan semlor. Men ska jag stå emot och vara duktig, eller ska jag skita i allat (som vanligt !!!) och "unna mig" bara för att det är "dom fetas dag" ?? Den som lever får se. Dagen är inte slut än.

Hur som helst så sitter jag här fetare än nånsin. Bläää vad jag är less på mig själv. Har heller aldrig varit så här ful som jag är nu, så den som säger att det "är vackert å va tjock" kan typ gå å dö eller nått. När jag är något smalare, dvs iaf en 10-15 kg mindre, så ser jag fan så mö snyggare ut än nu. Så nu är jag inte bara fet, utan ett fult fetto dessutom.

......................

Helgen som varit var mycket intressant. Nu är vi ett steg närmare att bli Familjehem. Och för er som inte vet vad det betyder så är det exakt samma sak som fosterhem, bara att det bytt namn :) Jag känner liksom ett kall av nå slag. Jag måste få hjälpa. Mår så dåligt över att det finns barn som har'e dåligt och far illa. Kärlek och trygghet finns det i överflöd, och tid kommer jag se till att ta mig. Livet är inte bara pengar (om än en jäkla stor del *S*). Tänk att få hjälpa ett barn till ett tryggare liv. DET skulle kännas underbart för mig.

Jag är iofs en ganska tokig en...men hur korkad jag än kan verka så är jag iaf så himla snäll och omtänksam :) Har naturligtvis mina brister, men med godhet kommer man jäkligt långt tror jag iaf.

Jag HATAR falska, elaka människor, som bara gör saker för egen vinning skull. Stora egon som bara bryr sig om sig själva...nä spyyyyyy på dom !!!!

Attans...plikten kallar.... mer bloggis i kväll :)


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Stina

Va roligt! Det barnet skulle få det helt underbart hos er!

Ja, jag ska iaf äta semla idag. Älskar semlor!

Fet-tisdagen kallar jag den haha! ¨

Kram!

2010-02-16 @ 14:05:03
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Stina

Och vet inte om jag sagt att jag länkat till dig i mon blogg. Hoppas det är okej annars får du hojta!

2010-02-16 @ 14:05:56
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Johanna

DU är INTE ful Maria... Du har ett fantastiskt utseende och det strålar om dig, en sådan karisma sitter inte i antal kilo. Sen förstår jag om du vill gå ner i vikt, men ful är du inte...



Jag tycker absolut att du ska unna dig en goood semla :-)



Ha en mysig kväll och grattis till att ni kan bli familjehem!!! De barnen kommer verkligen att komma till ett bra ställe



Kram kram

2010-02-16 @ 17:58:32
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Linda

Jag tycker det är så ba att det finns familjer som ORKAR bry sig om andras barn. Jag skulle inte orka. Det är bara att erkänna. Men det barn som kommer till er kommer till ett underbart hem och får säkerligen upplveva en trygg uppväxt. Perfekt.

2010-02-16 @ 19:13:15
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Anonym

Hej

Jag läser din blogg men har aldrig lämnat en kommentar..tyckte det var dax nu ;)

Vill du ha lite tips på goda nyttiga kvällssugs lösningar?? :)

2010-02-17 @ 21:10:02
Postat av: StigRut

Du ska inte ha barnhem för du har hypokondri å ska du smitta det vidare så blir det inge bra, å du kanske ska börja men att ta redan på vad du har för fel innan du ska dra på dig mera saker för tydligen mår du ju pyskist dåligt, å du är en falsk människa.

1. Börja med att slå upp vad kärlek är innan du tar ann dig fler barn

2. Bota din " sjukdom "



Mvh en arg läsare

2010-02-19 @ 22:18:30

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0