Ångest å hängpattar

Har haft ganska svår ångest ett par dagar nu. Vet inte riktigt vad det beror på men förmodligen stress, en arbetssak som tynger mig, vikten å tusen andra saker. Eller så är jag sjuk på riktigt. Svårt det där. Symptom på ångest och hjärtinfarkt är skrämmande nära. Har haft ett svårt tryck över bröstet i 2 dagar, samt svårt och tungt att andas. Igår kväll tex vågade jag inte somna, för rädslan att aldrig mer vakna. Behöver jag säga att jag haft en skitnatt? Nog pratat om det…gillar inte att prata om detta egentligen.


Vid 07.15 i morse ropar Emmie inne från toan ”mamma jag vill gå till doktorn”. Eehhhh va ?? Vadådå lillgumman svarar jag, varpå hon kräks över typ HELA badrumsgolvet. Sötsnuppan…”gå till doktorn”. Vilket uttryck för ”jag mår illa”. Jaja, bara att ringa dagis och sjukanmäla.


Vet inte riktigt hur jag ska lösa eftermiddagen/kvällen
. Älsklingen är på konferens i Sthlm å kommer inte hem förrän ikväll, och jag börjar jobba 16…. Har försökt få tag på en tjej som ibland hoppar in extra, men inte fått nå svar ännu… håll tummarna att det löser sig.


I morse när jag skjutsa Tindra till skolan klev jag i storstövlarna, drog på mig fuljackan å hade inte ens nån BH. Jag släpper ju bara av Tindra vid skolan, och behöver inte ens kliva ur bilen. Orka inte fixa te mig nämligen. Mardrömstankarna kom ändå förbi mig. Att nån man känner skulle se en, eller att nån lärare eller nått vill prata så man måste kliva ur. Hej hej, här kommer jag med värsta hängpattarna, storstövlar i stl. 43 och en skabbjacka… nej nej jag hade vägrat !!!!


Nu är jag hemma i tryggheten. Emmie har inte spytt nå mer. 2½ tim sen nu och hon är hur pigg som helst. Undra vad det var för kräkvariant ????


Ska greja lite nu innan det är dags för hämtning på skolan. Snacka kortdag på fredagar. 8-11. Hinner ju knappt hem innan det är dags å hämta. Men men så är’e när man bor ut på vischan :D


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Bibbi

Förstår vad du menar och känner igen det där. Du hade nog tur ändå, för om jag visar mig ute, utan att ha fixat till mig, (såna dagar finns ju) så träffar jag ALLTID alla, som jag inte vill träffa just då och man önskar man kunde sjunka genom jorden.

Eee.....dålig självkänsla, eller???

Ha en härlig helg och hoppas allting ordnar sig. Kramar till tusen.

2010-02-19 @ 10:00:19
Postat av: Sofie Mumsfillibaba

Vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg!! Det är väl underbart att bara ta på sig närmsta trasa o dra sig ut. Man orkar ju inte fixa o piffa alltid!!

2010-02-19 @ 14:40:28
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Emma

Usch.. Känner igen mig. Panikångest är nog det du haft.. Tryck över bröstet, första gången jag fick panikångest trodde jag att jag skulle dö.

Försök att inte stressa, vilket kanske inte är så lätt alla gånger.. Men försök..

Fredagskram till dig!

2010-02-19 @ 15:47:41
URL: http://www.emmlu.bloggplatsen.se
Postat av: Katri

Nej nej Maria du är fin!!

Kram

2010-02-19 @ 19:01:09
URL: http://stahlfamiljen.blogg.se/
Postat av: Linda

haha.. jag älskar din blogg.. du är så härlig - så ärlig. Love it. Hoppas ingen mer kräks så ni kan mysa i helgen..och att du löste em..

2010-02-19 @ 19:33:25
URL: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0