Härliga vardag !!

Nu måste jag säga några ord om den dagliga vardagen, eller vanliga vardagen eller vad man nu vill kalla det. Överallt läser/hör/ser man folk som gnäller på sina liv, det vill säga vardagen - för det är ju det som livet är till största del. "Ååå vad jobbigt att hämta barna, laga mat, natta, städa, diska, tvätta etc. etc. etc.". Men jag säger bara VÄLKOMMEN TILL VERKLIGHETEN. Asså vad förväntar sig människan egentligen ?? Ett liv i lyx och glamour, där man ligger på en sandstrand med en ung herre som viftar med ett palmplad över dig och serverar paraplydrinkar ? (hmmm...lät inte så tokigt faktiskt *S*)

Även stjärnor har en vardag (tror jag *fniss*). Madonna fick nog oxå torka sina ungar i röven och steka falukorv till middag när dom var små *eller inte*. Nä men okej då, en del har nog en helt annat vardag än största delen av befolkningen, men asså vad är problemet egentligen ? Vad vill då den som klagar ? Jag tycker oxå att det är skittrökigt å tvätta och plocka ur diskmaskinen, men att hämta barna från skolan å fixa mat...lixom vad trodde man ?? Att barna ska ta sig hem själv och simsalabim så knäpper man me fingrarna å härlig mat står klar på bordet ? Glada barn gör sina läxor, borstar tänderna och somnar på studs... Det lät ganska gött iofs, men jag är en av dom som accepterar vardagen utan att gnälla alltför mycket.

Sen tror jag att det är lätt att man hamnar i en ond cirkel, där man låter det trökiga i vardagen ta över. Det är då som det är så viktigt att lyxa te det lite emellanåt, och bryta det vardagliga mönstret. Jag är skitbra på det :) Det får jag höra ganska ofta oxå *stolt*. Det kan va allt från ett glas rött på soffan en tisdagskväll till att laga en gourmemiddag en vanlig måndag, och mysa te det riktigt när barna lagt sig med tända ljus, vin, go'mat å en jädra massa hångel *S*.

Sen har jag blitt bättre på att göra saker tillsammans. Jag å min älskling har varit på SPA, farit ensamma ner till Sthlm, varit på nå shower m.m. Näst på tur står en kryssning till Finland, som iofs är jobbrelaterad då det är en mässa med vår matleverantör, och 2 helger efter det bär det ner till hufvudstaden för att se på en NHL-match i Globen som jag bokat sen länge. Avskyr hockey men vad gör man inte för sitt hjärta ??

Jag tror att mycket av dessa saker gör att jag älskar det vardagliga. Jag har inget emot måndagmorgnar med skjuts till skolan m.m. Jag har inte heller nått emot att steka pannkakor till kvällsmat eller skjutsa barna till kompisar. Klart jag är trött som en gnu emellanåt och bara vill spy på allt, men så vet jag att man snart ska hitta på nått lite extra å då känns allt så himla mö bättre. Å sen förväntar jag mig inte så mkt mer av livet heller. Har aldrig trott att livet är ett liv på rosa moln där man får allt serverat. Jag har alltid fått jobba och ta ansvar, kanske är det min uppväxt som gjort mig till den jag är ? Förmodligen...och jag har verkligen haft VÄRLDENS BÄSTA BARNDOM.

Shit vad seriös jag vart ;-) Men jag kände att jag bara måste skriva nått. I alla sånna där frågespalter typ står'e sånt jävla gnäll från morsor (framförallt) som gnäller. Å i div. bloggar gnäller allt å alla över hur jobbigt det är att byta blöjor, laga mat m.m. Jo men hallå varför skaffa ni barn då vill jag bara fråga. Men nu har jag fått skriva av mig lite och allt känns så mycket bättre.

Idag slipper jag det trökiga (som jag egentligen tycker är askul) att laga middag, för vi är bortbjuden =) Sen ser jag fram emot lovley monday i morgon *ASG*. Alltid retar det nån ;-)

Nån som är sugen på vitlök ??? (OBS: Det är INTE jag på bilden, om nu nån trodde det *S*)




Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Linda

Du verkar ha samma filosofi som mig... det gäller ju att hitta det roliga i tillvaron och ta vara på det. För vardagen tar upp den största delen av våra liv - oavsett om vi vill det eller ej. Så det är ju liksom ingen ide att gnälla. Bara gilla läget och göra det bästa av situationen. Och som sagt... ta alla tillfällen som finns att göra nåt extra - TILLSAMMANS

2009-09-06 @ 17:25:40
URL: http://candygirl.worldofsecrets.com

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0