Det dofta nybakat

Har precis tagit ut en plåt med rykande färska wienerbröd. Tror ni det luktar nå gött eller ?? Som tur är så är jag inte vidare sötsugen på morgonen så det är inga problem att låta bli. Är inne på min 3:e kaffemugg och funderar på vilken frulle man ska stoppa i sig. Fil och banan... en go´macka... frukt...?? Ja vi får se...

Tänkte på det jag skrev i förra inlägget och svaren jag fick. Självklart måste man få ha sina egna problem och inte hela tiden tänka på att andra har det värre. Då skulle man ju gå omkring och mår dåligt hela tiden. Däre,ot så kan man ta ett djupt andetag någon gång emellanåt, och verkligen ägna en tanke åt dom som har det värre än en själv. Tänka på att det faktiskt finns många därute som har större problem än fläsk som inte går å banta bort.

Jag har 2 stora problem, som för MIG är gigantiska. Det första är att jag är ett fetto och aldrig lyckas att gå ner i vikt, och det andra är att jag hatar mitt utséende. Så det är väldigt ytliga problem, jag vet :) Jag har en underbar familj, världens bästa jobb, fantastiska vänner... så problemet är bara mig själv.

Jag överlever tack vare humor. Jag skämtar om mitt utséende och min vikt, och det gör livet så mycket enklare. Varför gå å gräva ner sig och va deprimerad när man kan va glad och skämta lixom ?!

Pusselipuss måste jobba lite nu - men vi hörs under dan :)

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Katri

Kan tänka mig att det luktar gott!! Du ska låta bli att tänka så om dig själv!!!!!

Håller med om att man ibland måste tänka på att andra kan ha det värre än en själv och uppskattade det man har.

Kram

2009-09-05 @ 10:24:27
URL: http://stahlfamiljen.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0