Gör ett nytt försök

Snacka om att bli less över inlägg som försvinner, men nu gör jag ett nytt bloggförsök.

Igår hämta vi Malins gullungar Wilma och Nellie för vi ville ha dom över natten så mina småtroll fick varsin övernattningskompis. Sagt och gjort, sen hem å laga go'mat. Vitlöksspäckad fläskkarré och potatisgratäng, å så massa godis och chips efteråt. Det var mumma det !! Tjejerna tillbringade 4 timmar i stallet, hos våra nya hyresgäster. Dom har bla världens snällaste och barnvänligaste nordis, så dom satt båda två på hästen och rykta, gjorde små flätor och gosades. Hur mysigt som helst. Sen vart det bus och slutligen hamna alla barn toktrötta i soffan och dom minsta (Emmie å Nellie) villa gå upp och lägga sig.

Strax efter 21 var det dax för dom stora (Wilma, Tindra och Leon) att sova, och dom var riktigt trötta efter dagens bus och slocknade som klubbade sälar :)

Jag och älskligen kollade på Idol men strax efter 22 dunade vi oxå in, så sängen nästa :)

Idag har'e verkligen varit fullt hus här. Först och främst Malins tjejer. Sen kom Leons kompis Lucas + att hans pappa + tjej stannade kvar på fika. Duktiga jag hade för en gång skull bakat och kunde bjuda på nybakt ljummen silviakaka *dreggel*. Sen kom ytterligare en kompis till Tindra + hennes pappa, och vi blev ytterligare 2 vid fikabordet, så sammanlagt 5 vuxna och 7 barn. Eller vänta... 6 vuxna för tjejernas pappa kom förbi oxå och jag fick bjuda på mat. Kändes roligt eftersom jag insåg att jag hade lagat mat åt ett helt kompani. Kan tillägga att det ändå blev hur mycket mat som helst över. Så varsego' å kom hit om nån är hungrig ;-)

Jag gjorde smördegsinbakad varmrökt lax + "vanliga" laxfiléer i ugn, samt ris och Holandaiesås. Inte helt fel.

Nu är'e lugnt i huset. Barnen är ute, älsklingen har farit å jobbat. Har precis varit ute å hjälpt grabbarna med å slå i nå spikar i en koja dom håller på å gö. Längtar till soffan. Ska snart lägga mig å se nå film tror jag.

Bjussar på en riktig heting sålänge ;-)


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Lotta Lkpg

Låter som att ni har det bra :-)



..men fy vilken läbbig bild ;-)

2009-10-10 @ 20:27:47
URL: http://mittsakalladeliv.wordpress.com
Postat av: Malin

ÅÅÅÅ vad kul å läsa att dom ha haft skoj, men det har dom alltid hos er, TUUUUSEN TACK för att barnen får vara hos er, underbara människor!!!

Kram från malin

2009-10-10 @ 21:09:14

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0