Puuuhhh...

Jag ska aldrig mer underskatta en 6-årings energi. Herreguud vad jag misstog mig. För nån timme sen fick jag ett ryck efter allt bakande jag gjort idag (vad sägs om citronmaränger, sockerkaka och kladdkakemuffins) och tänkte att nu jäklar ska jag ut å röra på fläsket. Tjejerna är i stallet som vanligt, så det var bara jag å sonen inne. Jag sa åt han att "mamma ska bara ut å gå en sväng, är tillbaka om 20 minuter" men det hade han då ingen lust med. Vet inte vad som flög i han för det brukar inte va nåra problem att va inne själv en stund, speciellt inte när tjejerna dessutom bara är 50 m bort, men han var stortokig och propsade på att han skulle följa med. Jag vart skitirriterad och sa åt honom att han aldrig kommer orka gå i mitt raska tempo, men tillslut gav jag med mig för jag tänkte att han minsann skulle få lära sig en läxa.

Så vi palta på oss storstövlarna och regnkläder å sen ut på lägdan på min vanliga runda. Jo men tjena...tror ni han orka ????? Efter 5 minuter när jag började pusta å flåsa och toksvettas så liksom flög han fram på nätta små hoppsasteg och trallade. Han tyckte det var jättekul och sa flera ggr "mamma skulle vi inte gå snabbt?".

Efter halva vägen när jag är så andfådd att jag definitivt inte kan prata, börja lillbubben prata om rådjur och älgar och hade typ 1000 frågor till mamma. Prolemet är dock bara att mamma (jag asså) har en jävla pisskondition så jag fick snällt be min lillgubbe att vänta med att prata tills vi kommer hem.

Efter ca 20 minuter är vi hemma å jag är som vanligt dyblöt i svett och flåsar som en fet gris. Sonen utbrister "kan vi inte gå en runda till"...medans jag slänger mig halvdö i soffan och ber honom om ett glas vatten.

Så förlåt kära son...klart du orkar gå med mamma. Frågan är om mamma orkar gå med dig :)


Världens bästa son - med toppkondition !


Världens bästa mamma ?? - med VÄRLDENS SÄMSTA kondition !!!!


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Katri

ha ha ja dom kan mer än vad man tror! Duktigt av dig å promenera... själv har jag blivit väldigt lat med det..

Kram

2009-11-15 @ 17:17:45
URL: http://stahlfamiljen.blogg.se/
Postat av: Linda

haha.. ja energi brukar dom ha gott om. Men fortsätter du på det visen orkar du snart promenera en timme... Heja!

2009-11-15 @ 17:58:42
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Maria i Skåne

Hihi...jag vet precis vad du menar! Men se det positiva - du har en alldeles egen personlig tränare!! Tack för din helt underbara blogg!

2009-11-15 @ 18:34:59
Postat av: tarja

Ja, de har energi de små liven...

2009-11-16 @ 00:22:32
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Monica

Förlåt att jag skrattar men du skriver så härligt. Jag kan se framför mig hur du går där och kämpar med att få luft och sonen pratar och pratar för fullt.



Jag kan erkänna att jag har lika urusel kondis som du.

2009-11-16 @ 01:19:51
URL: http://barbamamma.bloggagratis.se/
Postat av: Kraaam/Åsa

HAHAHAHA - där sprättade han minsann mamma på näsan.

Duktig du är som går ut och går i regnet frivilligt.

Jag är i en mittemellan period just nu och både bantar och äter.....hur nu det går ihop :-)



Som vanligt är du kanonfin på bilden men sonen med sitt smile slår högst - guuud vad gullig han är!!!!

2009-11-16 @ 13:57:32
URL: http://kraaam.bloggspace.se
Postat av: Johanna

HAHAHAHA jag viker mig av skratt. Du skriver så jäkla roligt Maria :-) I löööööve!!!!



Förstår precis din känsla iom flåset och prata samtidigt :-) Underbara gullunge!!



Kram på er

2009-11-16 @ 16:41:48
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Bibbi

O så härligt det är med människor som säger precis som det är! Varför försöka göra sig bättre än man är? Du är så härligt genomärlig och rätt och att du bjuder på veckans fredagsgarv är en 10-poängare bara det. Både sonen och du är supersöta.

Kramar från Bibbi i Motala.

2009-11-20 @ 15:27:03

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0