Oooooo vad jag är bra (på EN sak iaf)

Ibland måste man fasen få skryta över sig själv, och det är precis vad jag kommer att göra nu :) Mycket är jag asdålig på, typ svensk historia, bibelcitat och vinsorter, men något jag är riktigt bra på, det är att vara supersnabb och effektiv. Folk tror knappt sina ögon när dom ser mig susa fram med vad det nu är jag hittar på. Allt från att laga en smarrig treärätters på under en halvtimme, till att shoppa fulla kassar i 3 olika affärer som dessutom har bilavstånd mellan varann på mindre än 15 minuter. Det sistnämnda gjorde jag idag tex. Hann med Rusta, Ö&B och Lagerhaus på en kvart, och ändå fick jag med det jag skulle och kom ut från alla 3 affärer med fyllda kassar. Jag vet vad jag ska ha, irrar fram som en virvelvind och susar sen därifrån. Det är jag - när jag har bråttom. Mitt motto är typ "hinn med så mycket som möjligt på kortast tid" så oftast lever jag efter det. Visst, ibland blir vissa saker slarviga, som tex när jag ska skruva ihop en Ikeamöbel *morrar*. Det är bland det värsta jag vet. Jag är sen sån som hellre betalar nå hundra eller tom tusen extra för att få sånt fixat. Fyyyy för att skruva ihop å sånt. Har liksom inte tid att låta det ta tid. Vill ha det klart med detsamma !

Min absolut sämsta egenskap är att jag nästintill saknar tålamod. Jag vill att allt ska gå supersnabbt, och kommer jag på en ny idé om något så ska den helst vara genomförd igår :)

Idag förnyade jag butiken på nå minuter. Slängde på en julvaxduk på ett av borden och fick fram lite julsaker. Toksnabbt, men bra vart det. När jag väl jobbar då är jag så förbannat effektiv. Sån har jag alltid varit. Kan liksom inte slöa. MEN !!! När det väl gäller, som nu ikväll tex när jag snart ska slänga mig på soffan å dyka ner i chipspåsen. Då jädrar slöar jag och kopplar bort allt vad jobb och stress heter. Är nog tur att jag är sån som kan skilja på saker och verkligen ta mig tid till lugn och ro. Annars skulle jag sprungit in i den bekanta väggen för längesen.

I mitt fall är just detta lite svart eller vitt. Antingen toksnabbt och effektivt eller superslöa och inte lyfta bre´röven från soffan ens när telefon ringer.

Nu ska jag göra det ena alternativet, och det blir soffläge med film å chips. Jobb...vad är det ?? I morgon är en annan dag :)



Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Linda

Det låter precis som jag... massor med ideér och helst ska dom genomföras Bums.. .eller för en timme sen. jag virvlar alltid fram jag med. Men jösses vad mycket man hinner med..

2009-11-20 @ 22:03:22
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Kraaam/Åsa

Jo, jag tror inte du skulle ORKA vara sådär effektiv om du inte landade mellan varven och tokslöade :-).



Men du - gud vad jag skrattade åt din kommentar hos mig: SPYYYYYYYYY!!! ;-)

2009-11-20 @ 22:15:33
URL: http://kraaam.bloggspace.se
Postat av: tarja

Tror de flesta tjejer har det så. Jag är oxå effektiv när jag väl får tummen ur. Men när jag är klar så kan i stort inget få upp mig ur soffan...

2009-11-21 @ 20:19:34
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0