God förmiddag kära ni !

Mäh !! Gud vad less jag blir. Igår gick det inte å ladda upp fler bilder, och att blogga funkade heller inge bra. Allt tog typ 1000 timmar, och datorn hängde sig *BLÄÄ* Så nedanstående inlägg skrevs som ni förstår igår, men blev inte så långt som jag hade tänkt. Jaja, nytt försök idag. Sitter på butiken och funderar på om vintern är kommen på riktigt. Det toksnöa hemma men här i stan är'e lugnt. För barnens skulle är'e kul med snö, men för en annan så blääääää. Är inte så vidare förtjust i vintern. Nä vår och sommar skar'e va !

Jag börjar få lite småpanik för svininfluensan. Asså på onsdag tror jag, är'e man får gå och ta vaccinet. Jag är så jäkla rädd att jag ska hinna få influensan innan jag hunnit få vaccinet. Äldsta dottern (riskgrupp) är fullt vaccinerad nu, och yngsta dottern har en dos kvar. Sonen ska få sin första måndag...och jag förhoppningsvis på onsdag. Förut var jag tveksam, men inte nu längre. Vad fan det är ju för fasen bara ett vaccin, och det har ju funnits i hur många tider som helst. Tänk om föräldrar skulle protestera lika vilt förut när man poliovaccinerades. Fatta hur många mer som blitt sjuka/dött !!!

Nä det är verkligen media som blåst upp det här. Fatta hur många extra exemplar av tidningar som fått säljas med rubriker som "kvinna dog av vaccinet" eller "man dog i svininfluensa"... *suck*.

Och värsta tanken. Tänk om man inte vaccinerar sin barn tex, eller varför inte sig själv, å så blir dom så sjuk så dom dör, eller att du själv dör. Och sen vetskapen (om nu barnen dör) att man kunde förhindrat det om man nu inte varit så stolt att avstå vaccinet. Ja huuuua...hemska tanke. Alla får göra som dom vill, och jag respekterar allas åsikter, men jag vet då att jag ALDRIG skulle kunna ha en sån sak på mitt samvete.

Då vet ni mina åsikter om detta =) Härlig lördagsförmiddag på er, höres igen framåt dan !


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Kraaam/Åsa

Haha - kul bild.

Men du - jag har vaccinerat mig nu och är fullt nöjd. Blev inte ens öm i armen.

Man kan åka redan på tisdag och vaccinera dig på Vivansborg - de har börjat sagt Onsdag till alla för att de sagt Tisdag till så många och tror att det ska bli smockfullt där då.



Bra beslut!!!

2009-11-14 @ 14:59:53
URL: http://kraaam.bloggspace.se
Postat av: Sofi i Gökböle

Halloj, de va länge sen ja skrev här nu, men ja brukar läsa ikapp mig då o då men sällan lämna komentarer numera (slö människa). Mina barn fick vaccin förr förra veckan, ja tänkte att eftersom mina bröder har småttisar som inte får vaccin så är de ju bra om mina närgångna barn får vaccin för att skydda andra o dom fick inga biverkninar som tur var, samma dag som dom fått vaccinet prata jag med en person som undra varför jag gett dom det?!?!?! med alla risker o allt!! och jag som varit i valet o kvalet hela tiden behövde verkligen inte höra de dära!!! jag vill ju skydda mina barn från otäcka virusar o att de ska spridas, trodde ju att Agnes skulle dö då hon hade njurbäckeninflamation och 41 i feber sin gick ner till 39 med alvedon eller ipren o hon kräktes upp all vätska hon fick i sig o dumma VC i söråker säger att de är virus så man får söka sig till akuten istället. Jag ska få sprutan på jobbet men hade ja inte fått den där så tror ja inte att ja hade tagit den för mig ska de va enkelt med saker o ting, min karl komma inte ta den för han kan inte åka från jobbet (enligt honom). Men man vill ju skydda andra från skiten. Detta blev långt. Nog från mig, kram kram

2009-11-15 @ 00:30:35
Postat av: Linda

Vi är inte vaccinerade ännu. Tillhör ingen riskgrupp. Barnfamiljer fick börja i torsdags här, men dom som var då köade från åtta till två... Vem sjutton kan göra det som har ett jobb att sköta. Nu är vaccinet slut igen. kommer nytt torsdag. Då jobbar både jag och maken sent så dom hinner stänga innan vi kan gå. På fredag slutar vi tidigt och då stänger vaccinationen tidigt - OM det finns nåt kvar. Så jag har inte en aning när vanligt folk ska kunna gå vaccinera sig utan att ta ledigt från jobbet.

2009-11-15 @ 10:30:33
URL: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0