Ännu en vecka...

Ja då var'e fredag igen. Denna vecka har varit grymt intensiv. Som ni kanske vet har jag haft min sista praktikvecka, och jag har lärt mig så otroligt mycket (känner mig typ som värsta läkaren *FNISS*), mer under dessa 2 veckor tror jag än jag gjort under hela min studietid. Känns lite vemodigt att sluta eftersom jag trivdes så bra, men asså jag behöver verkligen jobba med butiken !! Guuuud vad jag känner att det kommit på sidan. Tur att jag har världens bästa personal, men det känns ändå när man varit borta så mkt som jag varit. Idag har jag dock kommit ifatt mig med mitt pappersarbete. Känns tokskönt !!

Nu sitter jag på bréröven å kikar på Idol. Asså jag tycker inte att det är så jäkla kul längre. Har jag blitt för gammal ? För trökig ? Visst kollar jag men jag grinar inte om jag missar. Tycker mest att det är spännande att se vem som åker ut. Jag hejjar på Rabih om nån nu undrar. HAN är en stjärna !!

Jag sitter här å smarrar på ett äpple by the way. Å till både lunch och middag vart det Findus Grönsakspåsar... Gör nya tappra försök varenda sketna dag te' å käka nyttigare. Vissa dagar funkar'e, andra inte... *suckar djupast*

Varför står det angivet i KILO på arbetskläderna ???? Storlekarna menar jag !! När man arbetar inom vården så är skjortorna angivna i L som i Liten, M som i Mellan och S som i Stor, XS som Xtrastor o.s.v. Det är väl helt okej förutom att man faktiskt är van vid engelska bestäckningar. Så S borde betyda SMALL och L Large... men nu är det ju inte så, men okej då :)

Men brallorna... 50-60 kg... 70-80 kg o.s.v.   Och gissa vilken stl JAG var tungen att klämma i mig ????? 90-100 kg !!!!!! Mina feta lår är verkligen aaaaaaaaaas-feta, och visst - det syns så tyvärr är'e ingen hemlighet men att liksom gå å skylta med typ vikten är ju aspinsamt !!!!!!! Varför inte gamla vanliga 42-44, 46-48 etc... För man KAN faktiskt väga olika även om man har samma storlek... Jaja... skit'i'samma... En gång fetto, alltid ett fetto...eller ?

HAHAHAHAHAHAHAHAHA - nu sitter jag å kollar på Cirkus Möller som börja nu efter Idol. Faaaaan vad kul. Nu snacka vi Maria-humor igen. Jiiippppiiiiiiiii !!! Äntligen lite redia grejer på tv =)


Lööövely Robin å Möller


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Bibbi

Hej lilla söta du! Tyvärr så lever vi i ett ålders och skönhetsfixerat land! Jag tror att du är inte ensam om att hela tiden förnedras över dylika idiotiska stl. Hela tiden ska man påminnas om att man inte tillhör de "normalas" stl. Vad är en normal stl?? Jag har alltid funderat över det!

Och...är man en sämre människa om man drar en större stl? Nej! Vi borde lära av djuren. Inte ser en annan hund ner på en som är lite större....

Man önskar verkligen att "NÅGON" kunde ändra på denna fixering. I Sverige är det fult att väga lite mer och även att bli gammal. USCH och FY för denna moral.

Varma kramar från BIBBI.

2009-11-07 @ 09:48:24
Postat av: Linda

Äh..s trunta i kilomarkeringarna. Du är vacker som du är!

2009-11-07 @ 17:34:30
URL: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0