Jag...är inte jag...eller ??

Igår var vi bjudna till svärmor på middag. Som vanligt vankades det supergod mat, och det blev 3-rätters med gravlax på nybakat bröd, fläskfilégryta och avslutningsvis marängswiss. Inte helt fel med andra ord. Medans vi vänta på maten fick vi se filmen som svärmor filmat på julafton, dvs 2 dagar tidigare. Barnen var som alltid sockersöta, älskligen gjorde sig bra i soffan och det är himla mysigt att fånga allt på film och titta på vid senare tillfällen.

Men - ett stort men. JAG såg helt missbildad ut. Helt sinnessjukt. Dum i äckelhuvet som jag är så satt jag på golvet, typ precis nedanför där "tomten" satt på sin stol å dela ut paketen. Svärmor filmade tomten heeeela tiden, vilket betyder att JAG fanns med i bild oxå HEEEEELA TIDEN !!! Jag såg ut som en fetmasjuk fetkossa. Såg ut som jag väger runt 150kg, och ASFUL !!! Så där ser jag inte ut när jag tittar mig i spegeln eller när jag tar kort på mig själv. FYYYY FAAAAN säger jag bara.

Fråga älskligen om han tyckte jag såg konstig ut på filmen "nä du är lika söt som alltid" fick jag till svar. Fråga om jag inte såg lite fetare ut än vanligt, varpå han svarade "du ser ut precis som du brukar". Men halllååååå !!! Kameran måste ju lagt på hur många kilo som helst. Är det inte det alla tv-stjärnor säger ? Men iofs såg varken barnen, älskligen eller de andra fetare ut. Kameran måste lagt allt på mig !!! *önsketankar*

Efter nyår SKA JAG BÖRJA ETT NYTT LIV !!! Asså jag är så jävla fet å ful nu att jag fan inte ens vill visa mig ute bland folk. Gick en sväng inne på Ikea och bara gruva mig för att träffa nån man känner. Usch, vill verkligen inte att någon ska behöva se fetkossan. Dom spyr väl då !!

Tyvärr jobbar jag ju med folk... står i en butik... tur dom bara ser överdelen dom som handlar. Fetbenen å bre´röven syns ju inte när man står bakom disk.

Jag skäms så otroligt över mig själv. Hur fan kunde jag låta det gå så här långt ? Hur fan kunde jag tillåta mig att bli så här vidrig ? Fyyy...jag vill knappt att min familj ska behöva titta på mig. Stackars älsklingen...å stackars barn som får ha en sån fet å ful mamma. Snart börjar dom väl skämmas i skolan över mig... Deras kompisar kommer viska bakom rygg "där är Tindras feta morsa"... uscha...hemska tanke...

På tal om fetma så har vi snart besök här i huset. Asså inga feta gäster utan fettomat menar jag *S*. Får middagsgäster som vi inte träffat på hur länge som helst, och det ska bli såååååå mysigt. Har lagat älggryta (med vispgrädde såklart) och Pollykaka och Daimtårta till efterrätt. Ja man kan ju lika gärna bygga på späcklagret lite till...

Jag HATAR MIG SJÄLV just nu !!!!




Tänk att jag har världens finaste barn i alla fall *lycklig*


Idag är'e riktigt snöväder här i Hässjö... barnen är ute å leker medans fetmorsan är inne...


Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Linda

Men ååhhhh.. jobbigt det känns nu! Men det går över. Du är bäst på att vara den du är!

2009-12-28 @ 16:48:39
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Johanna

Du är jättevacker som du är, men förstår absolut din känsla. Avskyr allt vad kort och film är, då ser man svart på vitt ang läget :-(



Hoppas du får en fin kväll med dina vänner, god middag och efterrätt!!!



STOR KRAM Johanna

2009-12-28 @ 17:50:16
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Emma

Som jag alltid säger så är du FIN!!!! Så de så.. Men jag känner igen mig.. Jag kan inte kolla på kort på mig själv längre. Vilken jävla fetkossa jag blivit!

Sen gjorde jag misstaget att slå på webcamen på nya datorn.. Hjälp. Blev mörkrädd.. Kräks på mig själv!

2009-12-28 @ 18:23:03
URL: http://www.emmlu.bloggplatsen.se
Postat av: Veronica

Gumman, jag förstår dig exakt. Det kunde varit mina ord. Kram!

2009-12-29 @ 00:06:26
URL: http://www.silverblavinge.wordpress.com
Postat av: Stina

Jadu det är inte roligt. Vet att det inte spelar så stor roll att vi säger att du är fin. För det tycker jag med att du är. Känslan sitter inuti.

Men FÖRSÖK att inte vara så hård mot dig själv.

Du är grym!

2009-12-29 @ 07:41:16
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Milla

Du är FIN som du är & för att inte tala om vilken otrolig personlighet & charm du har!!! <3

2009-12-29 @ 12:23:49
Postat av: Erika

Man är väl inte automatiskt ful bara för att man är tjock??????????? Nä nä jag väger betydligt mer än vad du gör och man kan vara vacker på så många olika sätt och du ÄR vacker det har jag ju sett på bilderna du har lagt ut

2009-12-29 @ 22:55:31
Postat av: Linda

Kika gärna in rean på http://www.beautyinsideout.se

2009-12-30 @ 19:04:41
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: tarja

Gott nytt år på dig min favvobloggerska!

2009-12-31 @ 11:17:15
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0