Stockholm kära (?) Stockholm...

Nu har vi varit i Sthlm nå dar, å jag måste erkänna att så mö som vi gjort här har jag aldrig förr gjort. Har varit riktigt kulturell och gått på flera muséer. Första var aströk !! Nordiska muséet. Rekommenderas INTE... precis sånna där fördomar man har mot muséer..trökiga och töntiga. Ja så tyckte jag att det var. Barna tyckte oxå det var trök. Det var bara de gamla dockskåpen som uppskattades att kika på. Istället för å skriva en massa om allt tänkte jag lite kortfattat lista ner vad vi hittat på.

* Skansken (supermysigt...lätt å fördriva en heldag där)

* Skansenakvariet (Tokbra. Verkligen skitkul och spännande)

* Aquaria (Oxå superbra)

*Djurgårdsfärjan till Gamla Stan (Nå minuter på båt funkar alltid. Smidigt sätt å ta sig te stan))

* Nordiska Muséet (Bläää...aströk)

* Vasa Muséet (Skitkul. Var faktiskt superintressant)

* Tekniska Muséet (Hur kul som helst. Massor att se och framförallt göra)

* Kaknästornet (svårt att uttala mig eftersom jag stannade nere medans familjen for upp. Långa hissfärder och superhöga höjder är inge för mig...men barnen älskade det)

* Naturhistoriska Muséet (kanon. Sjukt mö å kolla på och barnen var sååå faschinerade av allt)

* Snabbkik på Grönan men det börja spöregna precis när vi gått in så vi vände å sket i det. (Jämfört med Liseberg så är Gröna Lund inte ett skit. Men om man bortser från Liseberg så är'e helt okej)

I möra blir'e mer kultur. Tror vi ska starta med Sjöhistoriska för att sen avsluta med Drottningholm eller nått annat. Sen åker vi hemöver på fredag. Börjar längta hem nu. Asså Stockholm är kul å va i, men som äkta bonne så har jag alltid lite småpanik när jag är här. Satan vad folk överallt. Och stan...huuuua vad bilar...HATAR att köra här och trots det så körde jag SJÄLV MED BARNEN (medans älsklingen va på jobb) 2 ggr, och lyckades faktiskt utan större problem ta mig från Ariadne (Värtahamnen) till Djurgårn. *shit vad jag e bra*. Ja, eftersom jag lyckas köra vilse i Timrå och knappt hittar te stan (Sundsvall) så är'e kors i taket att jag hitta. UTAN gps (den glömde vi hemma) men med karta...


Sorry alla Stockholmare (om de nu är nån sån som läser min blogg) men jag skulle ALDRIG kunna bo här. Nä fyyyy...hellre nordpolen tror jag. Storstäder skrämmer mig verkligen, och jag får både ångest och panikattacker med jämna mellanrum. Jag vill andas...se natur...åka på småvägar...handla på lill-Ica och njuta av att kunna dra sig tillbaka å liksom gömma sig på sin gård. Jag är stolt bonnatjej iaf, och i mina ögen är Borås den största stad jag skulle kunna bo i... eller vänta...inte ens det...isf i ett mindre samhälle utanför. Jag klarar inte stan helt enkelt...så är det !

Däremot tycker jag att det är jättespännande att semestra här. Stockholm är för mig väldigt exotiskt och jag faschineras över nattöppna restauranger (är van att dom stänger senast 22) och att man kan välja på hur mö som helst att göra.

Men nu känns det som det är nog... Nu vill jag hem till vår gård där man inte ser röken av nån granne. Inga hus så långt ögat når, bara åkrar, skog och våra kära djur. Längtar efter att gå ut på möran å hämta färska ägg...längtar efter att gå in å gosa med getterna och få alla 3 över sig eftersom dom vill ligga i knät... Har varit hemifrån 2 veckor nu... det känns som det räcker, även om vi haft det helt fantastiskt underbart.

Skulle jag ändå stanna å ha längre semester så blir'e VARBERG jag åker till. Varberg är mitt andra hem. Jag är uppvuxen där varje sommar från det att jag föddes. Älskar allt med den stan. Nån gång, om det så blir när vi är pensionärer *S* så SKA vi flytta dit. Det har iaf JAG bestämt ;-)


*wiiiii - lycka*

Både Vasamuséet och Naturhistoriska hade Alcogel på toaletterna. Eftersom jag är totalt berodende av det, och iofs alltid har en liten flaska i handväskan vart jag överlycklig. Det borde VA LAG på handsprit inne på ALLA offentliga toaletter !!




Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥
Postat av: Daniel

Härligt med huvudstaden men håller med skulle ALDRIG bo där, never. E föff i finn byn när naturen och havet!!

2009-08-12 @ 23:14:53
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Linda

Håller med totalt.. kul att hälsa på.. inget att bostätta sig i.



Och Alcogel... det måste vara guds gåva till mänskligheten.. eller nåt sånt!

2009-08-12 @ 23:46:19
URL: http://candygirl.worldofsecrets.com
Postat av: Maja

Instämmer! När vi är i G-b som vi är ibland så får jag för mig Jaaaaa vi flyttar hit! Efter ett tag så njäää jag vill nog hem till hålan igen:) Hus på landet är det jag egetligen skulle vilja ha.

Ni berkar haft det kul i a f. Alcogel är min bästa vän så det va inte dåligt att det fanns på plats. Har jag aldrig sett nånstans. Borde fler ha!

Sv: Har ändrat lite i texten, vi var ju där med dtterns kompis å pappan, var ju HANS fru jag mena:)

2009-08-13 @ 09:10:35
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: Andrea

Hejsan! Jag har en design på min sida som du kan (vinna) gratis! Kolla in om de e nåt du tycker är intressant! / Andrea

2009-08-13 @ 10:30:27
URL: http://icycold.blogg.se/
Postat av: jenny

oh shit vad ni har hunnit med mycket!!

från det ena till det andra;) vart har ni köpt era getter? vi vil oxå ha några här på gården så de får beta av det de bortskämda hästarna inte äter ;)

2009-08-15 @ 14:40:21
Postat av: Beatrice

Läs, kommentera & Följ min blogg via lovin :) då följer jag din :)

2009-08-17 @ 16:39:37
URL: http://beatricevonhedvind.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk på att många stjäl handsprit och säljer sedan vidare för flera hundra kronor per flaska. Sad but true

2009-08-17 @ 20:08:33

Lämna gärna en kommentar tack ♥ Då blir jag glad ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0